This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hey
    Efter at have arbejdet som frivillig i nationalparker i USA i fem mdr. har jeg nu fået den ide at jeg gerne vil undervise unge i engelsk i x antal måneder i Korea. Jeg har i mit ophold i USA lært en del koreanere at kende og efter at have hørt om deres uddannelsessystem og set hvor meget bedre de bliver til engelsk når bare de får træning og lidt hjælp til udtale, har jeg nu fået lyst til at undersvise engelsk i korea. Jeg er åben over for hvad som helst – hjælpelærer, tutor, lektiehjælp you name it!

Mine eneste kvalifikationer er imidlertid:
    – 6 års engelsk i folkeskolen
    – 3 års engelsk i alment gym. (sproglig studen med engelsk på A-niveau) => studentereksamen
    – 5 måneders ophold i USA

Er det muligt at få nogen form for undervisningsjob (frivilligt eller ej) uden at være native speaker eller have en bachelor i Engelsk? Kunne det tænkes at være muligt at rejse ud på egen hånd og tilbyde sin hjælp til en skole?

Hvis ikke Korea er en mulighed vil andre lande i asien også være interessante.
    Cheers 🙂

Anonym Volunteer Aid

Hejsa.

Nogle gange annonceres der efter engelsklærer til Kina på AF’s hjemmeside.
    Hvis du har mod på blot at rejse til et land f.eks. Thailand uden at have arrangeret arbejde + ophold hjemmefra, så tror jeg, der er gode muligheder for at finde skoler, som er interesserede i frivillige, der kan undervise i engelsk.

Hvis du har lyst til at opleve Indien, så har jeg kontakt til en organisation i Indien (Byen Trivandrum), hvor der blandt andet er en High School. Organisationen vil meget gerne have frivillige til at undervise i engelsk. De mangler en frivilig til januar/februar 2007. Men senere afrejse kan også arrangeres.

Send mig en mail på volunteeraid@gmail.com, så finder vi ud af mulighederne for dig.

Mange rejsehilsner
    Katrine Ingemann
    http://www.volunteeraid.dk

Anonym Kenneth Karl Nielsen

Har tjekket lidt på nettet for dig :-).

Jeg har fået at vide, at mange skoler i Sydkorea kræver at man har engelsk som modersmål for at komme til at undervise engelsk.

Det skyldes naturligvis at sprogniveauet i Sydkorea er højere end i flere andre lande i Asien.

Dog har jeg også fået at vide at det ikke er umuligt – du kan tage chancen.

Tag til Dave´s ESL Cafe – her kan du finde forskellige
    opslag og kontakter.

Vil du prøve i andre lande, så tjek VolunteerAid.

Anonym Jesper Jensen

Jeg har hørt at man skal have et specielt lærervisum for at kunne undervise i Sydkorea og at dette kun gives til folk fra England, USA, Canada, New Zealand og Australien.

Anonym Anonym

Naturligvis vil alle skoler helst ansætte en indfødt engelsktalende, der har en universitetsuddannelse i at undervise i engelsk som fremmedsprog – men dem er der bare ikke ret mange af!

Jeg har undervist i Kina, hvor jeg underviste på en videregående uddannelse, og jeg har hverken engelske rødder eller en videregående sproglig uddannelse.

Prøv at undersøge mulighederne for at tage et TEFL-kursus (CELTA er bedst, men dyrt), det vil være rigeligt til at skaffe dig et arbejde i Asien.

Der hersker en form for omvendt racisme i Asien, hvilket vil sige, at skulle du tilfældigvis være adoptiv fra Asien, kan det blive svært at finde et arbejde. Status betyder meget i kulturen, og hvis skolen kan fremvise en “hvid” lærer, er det godt for omdømmet.

Jeg fandt mit arbejde, mens jeg var i Kina, og jobsamtalen lød cirka “Er du native? Nej! Har du en universitetsgrad i engelskundervisning? Nej! Taler du engelsk? Ja! Okay, arbejdet er dit!”

På vej hjem opholdt jeg mig en uge i Beijing et par uger før semester start. Her blev jeg stoppet adskillige gange på gaden af folk, der bare lige ville høre, om jeg kunne tænke mig at undervise i engelsk.

Anonym solskinsglad

Det tog mig for lang tid at skrive – jeg blev smidt af!

Glemte lige, at mit arbejde ikke var frivilligt, men betalt.

Rigtig god rejse til Asien 🙂

Anonym Anonym

Mange tak for svarerne.
    #2 Tak for informationen og tilbudet, men jeg er ikke så interesseret i Indien. I hvert fald ikke lige nu – kan være jeg kommer på andre tanker.

Det lyder bestemt godt det du skriver om Kina, #4 #5. Det vil jeg helt bestemt se nærmere på.

Anonym MortenBang

((tog mig lidt tid at finde ud af at lave en bruge – det er mig der har lavet tråden))

#solskinsglad, hvor/hvordan tager jeg sådan et TEFL-kursus? Jeg googlede lidt og fandt lidt info om det, men jo mere jeg læser jo flere spørgsmål. Der er jo en del tilbud og et par forskellige sider der tilbyder – er der noget du kan anbefale? Jeg er lidt på bar bund 🙂

Anonym solskinsglad

TEFL er bredt dækkende og rummer også mange andre termer, der alle betyder undervisning i engelsk. CELTA er den officielle eksamen fra Cambridge (dvs. engelsk), mens TESOL er officiel i USA. Et TEFL–kursus kan tages online, men det giver ikke nær så gode jobmuligheder, da der naturligvis ikke er undervisningserfaring med i kurset. Der er en kæmpe industri i engelskundervisning, så der er rigtig mange udbydere. Et kursus på over 100 timer + 6-10 timers undervisningserfaring strækker sig normalt over 4 uger, og disse kurser vil som regel være den kvalifikation, der er nødvendig. En god mulighed kunne være at vælge et land, undersøge landets officielle krav til engelskundervisere (af hensyn til visum) og derefter vælge et kursus i det pågældende land. Mange skoler vil være behjælpelige med at finde arbejde, så hvis du allerede er på stedet, kan du have arbejde, når kurset slutter (det hjælper naturligvis, hvis kurset slutter cirka ved semesterstart). Du kan også vælge at tage et kursus i et engelsktalende land (eller et hvilket som helst andet land), de har ofte også kontakter i hele Verden, som du kan drage nytte af. Se efter jobgaranti eller jobformidling, hvis skolen tilbyder en sådan service, kan det gøre det lettere, når man søger arbejde uden erfaring.

Jeg håber, dette hjalp dig lidt nærmere din beslutning, ellers stil mere præcise spørgsmål, så skal jeg prøve at svare.

Anonym Anonym

Tak for svaret – jeg tror det næste skridt jeg skal have taget før jeg kan komme nogen vejene, må være at finde min destination. Hvad kan i foreslå og anbefale?

Som jeg har forstået det, så er der god mulighed for at undervise i Kina. Der skulle være gode penge at tjene i Taiwan det skulle være muligt at få arbejde dér. hvorimod Sydkorea kræver flere kvalifikationer (min storebror siger desuden at det er det kedeligste land han nogensinde har rejst i). Alle tager til Thailand, så det ved jeg faktisk ikke hvor meget lyst jeg har til.

Har i andre forslag eller hvis har et land i eller en egn i vil anbefale, så vil jeg være meget interesseret i at høre

Anonym Helga

Hej
    At Sydkorea skulle være et kedeligt land at rejse i, kan jeg ikke forstå. Alle de koreaner jeg har mødt har været utrolig flinke. Den koreanske kultur er meget forskellig fra den danske, hvilket i sig selv er meget spændende. Sydkorea har et fantastisk landskab. Endvidere er Sydkorea ukendt for mange europæer, hvilket er en skam.
    Selvom det er svært at få arbejde i Sydkorea, er det stadigvæk et land, der er et besøg værd. Skal selv til China (Beijing) og Sydkorea (Seoul) i april.

Anonym Morten

Hej alle. Min Kæreste og jeg vil gerne til Vietnam og undervise i engelsk – men vi har behov for en fast inkomst på rejsen; Er der nogen som har en god ide?

Anonym Laura S

Hej alle backpacker-venner.
    Er der nogle der har erfaring med at arbejde som lærer i Vietnam, og som har erfaringer med om et TEFL kursus er nok til arbejde i Sydøstasien?

Mange rejsehilsner
    Laura

Anonym Vigah

Hej alle 🙂

Min veninde, søster og jeg kunne godt tænke os at tage til Sydkorea, i omkring 6 måneder fra august 2016, og lave noget frivilligt arbejde. Vi er interesserede i at arbejde i børnehaver eller børnehjem. Er der nogen, der har erfaringer med dette?

På forhånd tak!!

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account