This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Maj17

Hej!

Jeg rejste selv rundt med rygsæk sidste sommer da jeg var 17, og vi havde ingen problemer pga. vores alder.. Nu var vi godt nok “kun” i Europa, så ved ikke om det skulle være anderledes i Østen, hvilket jeg dog ikke tror..

God rejse!

Anonym Jesper Jensen

I får et problem ligeså snart i skal igang med aktiviteter der kræver at i er myndige.

Eksempelvis dykkercertifikat – her skal i skrive under på at i accepterer visse ricisi. Det skal jeres forældre gøre.

Spørg på rejsebureauet vedrørende flybilletter..

Anonym nicolaj1989

Hej. Vi er to unge 1.g’ere, som vil tage et sabbatår inden vi fortsætter videre i gymnasieuddannelsen. Vi er dog hhv. 16 og 17 år og er derfor i tvivl om vores alder vil indebære nogle praktiske problemer i forbindelse med vores rejse. Vi regner med at rejse i Europa og Asien (Kina, Nepal, Thailand, Indonesien og Australien).
    Vi vil gerne høre fra nogle der evt. har gjort noget lign., altså efter 1.g, og folk der har været under 18 år mens rejsen stod på.

På forhånd tak
    Nicolaj og Peter

Anonym Martin

Nu er det jo heldigvis ikke så mange ting der kræver at man er myndig, så medmindre i vil leje biler eller tage dykkercertifikat går det nok.
    Jeg synes bare i skal kaste jer ud i det! Det lyder sgu sjovt. Jeg var Albanien og rundt omkring i østeuropa efter 1.g, dog kun i sommerferien, men det ville jeg ikke have undværet.

Anonym Mettemyg

Backpacking er en fed måde at rejse på!
    Jeg mener ikke det skulle blive et problem. Selvfølgelig er der ting som i må gå uden om, men det behøver ikke at gøre eventyret mindre fantastisk!
    Hvis det var mig var jeg taget afsted med det samme

Michael G

GO FOR IT !!!

Som “førstegangs backpacker” vil Thailand eller Australien være oplagt, for det er så nemt, de lokale kan engelsk, landet er vant til backpackere og der er mange unge man kan støtte sig op til, men det er det sku også mange andre steder. Australien og Thailand er der ret mange backpackere, men det er der også en grund til, begge lande er dejlige.
    Kina kan godt være lidt svært fordi at der ikke er så mange der kan engelsk, så sådan noget som transport (taxa, tog, bus, fly etc), finde rundt og lign kan være ret svært. Så hvis der er noget med jeres alder, så får i et større helvede med at klare jer ud af den.

Jeg ved ikke om der kan være problemer med visum? og VISA kort, det er længe siden jeg var under 18 så jeg husker det ikke lige ;O)

Jeg kan ikke komme på noget der skulle være et problem, i hvert fald ikke så stort at det skulle afskrække jer fra at tage afsted.

Så GO FOR IT

Anonym Anonym

Øhm…der er altså MANGE ting man skal skrive under på, når man sådan er ude i verden.. Tror der er mange ting I må droppe pga alderen!

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account