This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym anne14

Hej

Min kæreste og jeg har i september tænkt os at tage en tur igennem USA. Her har vi fundet en bil til ca 12000 kr for 2 måneder. 1 måned fra Orlando til Chigaco og 1 måned fa San Diego til LA.
    Kan det betale sig at købe 1 bil i stedet for at leje? Jeg synes det er en del penge at betale for billeje

Hvis der er nogen der også kan hjælpe med at give en ide om jobmuligheder? Jeg ved det er svært at få job i USA men hvis der er en der kan hjælpe med links eller kontakter?

På grund af at det indtil nu ikke har lykkes os at finde en måde at få job i USA satser vi på at tage til Australien. Passer det at man kan få et arbejdsvisum for 1 år? Og kan vi der få andet end cafe arbejde?

Håber der er en derude der kan hjælpe med mine spørgsmål

På forhånd tak

Anne

Anonym Mimi

Ja, det er rigtigt, at man kan få arbejdsvisum til Australien. Det hedder Working Holiday visum og der er særlige regler for arbejde. Det gives til unge ml. 18-30 år og du må højst arbejde 3 måneder for samme arbejdsgiver.
    Der er masser af arbejde at få. Som pige er det nemmest at få caféarbejde, men vær opmærksom på, at det kræves pr. lov at man har et Responsible Service of Alcohol-bevis. Det får man ved at gennemgå et kursus, som tager en enkelt dag, og jeg mener, det koster omkring 75 $.
    Fyre har lidt større mulighed for arbejde, idet de nemt kan få Labour Work (dvs. flyttemand, havearbejde, malerarbejde osv.).
    Og så er der jo altid frugtplukning, hvis man er klar på det. Har dog hørt, at det skulle være ret hårdt, men det giver gode penge, hvis man er villig til at lave noget og kan holde varmen ud.

Se evt. http://www.myplanet.dk for mere info om Australien og Working Holiday visum.

Held og lykke med det!

Anonym domino

kan man starte eget firma i austalien??? er det et bestemt visum man skal have så ??? eller hvordan

Anonym Ricky

Hej

Jeg er i gang med at starte et manegement firma op I DK.
    Mit spørgsmål lyder:

Må vi som virksomhed lede og få amerikanske klienter eller kræver dette også visum af en art?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account