This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Magnus

Der er meget få ATMer i Laos så der skal du tage dollars med som du veksler til kip. De fleste steder kan der betales med dollars men ikke alle.

I Cambodia kan du hæve dollars i Phnom Penh og Siem Reap, måske også andre byer. Dollars bruges generelt til dyrere ting, riel til billigere. Dollars modtages overalt, måske pånær langt ude på landet.

I Thailand kan du ikke betale med dollars. Der er ATMer overalt og der bruges kun baht.

Anonym MAN

Vi skal to mand rejse rundt i Syd Øst Asien (Thailand, Cambodia, Vietnam og Laos i 2 måneder).
    Jeg har hørt at det er en fordel at have nogle USD med hjemme fra. spørgsmålet er hvor mange.

Jeg går dog ud fra at hverdags tid betalles med lokal valuta.
    Nogen med erfaringer de vil dele:-)?

vh. Morten

Anonym Anne

Det man bruger USD til er primært at betale for visum ved grænseovergange. Jeg mener faktisk ikke, at man kan betale med andet. Der udover kan det også være en fordel at betale ture med USD, da disse ofte er dyrere, end hvad du kan hæve i den lokale valuta på en dag.
    Jeg mener at jeg havde 100 USD med på min sidste tur til Asien (2 måneder), men egentligt skal du ikke tænke så meget over det, da man altid kan komme af med dem, og man kan sikkert også veksle den lokale valuta til USD på sit hostel.
    I Cambodia kan man forresten kun hæve USD i hæveautomaterne. Så her betaler man både med USD og deres valuta. Lidt bøvlet, men helt normalt for dem.

Go tur!

Anonym nicolai

Man kan altså sagtens bruge dollars i Thailand..
    Og man kunne sidst jeg var afsted sagtens bruge lokal valuta til visum..
    Man kan veksle usd til lokal valuta på mange hostels. Men det er nok bedre at bruge bankerne til det.. Så for du os den rigtige kurs.. 🙂

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account