This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym msjager

Hvilke vaccinationer skal man have hvis man skal til vietnam i 2-3 uger og rejse rundt..??

Og i så fald hvor er det godt at få det gjort (billigst) i KBH.

Anonym Hanne

Du skal både have stik for minigitis, leverbetændelse c, tyfus og rabies – specielt rabies. der udover vil jeg tage malariapiller, således at indtagelsen af pillerne tages forebyggende, og hen over flere månederes forløb – ( derved mindskes muligheden for følgesymptomer )
    Jeg ved ikke hvor det er billigst i DK. Jeg fik dem ved lægen, som ved besked om hvilke vaccinationer du behøver.

Go’ tur..

Anonym Tobias

Jeg må indrømme jeg ikke helt kan genkende det svar som Hanne giver.

Jeg rejser selv til Vietnam i en måned med en kammerat og de vaccinationer vi er kommet frem til man skal have (gennem folk vi kender der har været der, og hvad vi har læst os til) behøver man ikke som sådan hverken rabies eller malariapiller. Rabies gælder jo kun hvis du bliver bidt at et dyr og så skal dyret jo også have rabies og smitte dig, så medmindre man befinder sig i ydreområderne hvor der befinder sig mange dyr er den ikke total nødvendig. Hvad angår malaria er det en meget lille del af Vietnam hvor der faktisk er smittefare for malaria. Man kan se et kort på SSI´s hjemmeside.

Jeg er ikke doktor, og det er selvfølgelig også bedst at have det hele, men min vurdering (igen ud fra de tidligere nævnte kritierier) er de ikke så nødvendige som Hanne giver udtryk for.

Anonym Anonym

Man skal ikke have leverbetændelse c som hanne skriver – den aller vigtigte er hepatitis A, som smitter gennem forurenet mad mv. Hepatitis B får de fleste også (A og B kan kombineres i én vaccine til samme pris!), den smitter gennem blod og kropsvæsker.

Desuden difteri+stivkrampe, evt tyfus.

Mht. rabies synes jeg den er overflødig. Er enig med Tobias i at det er en meget lille risiko. Desuden slipper man ikke for at gå til lægen efter et bid fra et dyr med rabies – vaccine eller ej, man vil altid skulle have en eller anden form for efterbehandling. Så efter min mening en dyr og overflødig vaccine, der kun er nødvendig hvis du skal bo eller arbejde i områder med mange dyr… Men eftersom du kun skal være væk i 2-3 uger går jeg ikke ud fra at det er tilfældet.

Mht. malaria kommer det an på sæson (hvornår du rejser) og hvilke områder, du skal besøge. Søg på nettet og find nogle kort…

Anonym Anonym

Gør dig selv en tjeneste!
    Bestil til på Statens Seruminstituts Udlandsvaccination. De bestiller ikke andet og laver retningslinierne for alle de praktiserende læger.
    De er billige, og de har styr på det hele samt kommer med gode råd.
    Jeg mener, at du betaler 95 kr. for hele behandlingen + vaccinerne. Og de giver dig ikke flere vacciner end højest nødvendigt.

God tur
    Raslyng

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account