This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym hellenow

Hej,

Jeg kan læse på ulandsvaccination at jeg bør vaccineres for Japansk hjernehinde betændelse, da jeg skal 8 uger til Filippinerne.. Hvad er Jeres erfaring med vaccination mod JHB?

Anonym DanielJohansen

Langt størstedelen af læger og vaccinationsservices anbefaler, at du skal gøre brug af vaccinen ved ophold længere end et par uger i mange lande i sydøst Asien, herunder Filippinerne.

Det er måske dumt, men har brugt små tre måneder på Filippinerne i år uden vaccinen. Jeg har til gengæld en tidligere vaccine der kun var små tre år gammel (2 år varighed) og det var sådan lidt en trodsreaktion til den enorme prisstigning der har været på netop den vaccine de senere år. Studier har vist at det (muligvis) ikke er nødvendigt, at blive vaccineret så ofte som vi gør og ved en samtale med Danske Lægers Vaccinations Service blev der venligt indikeret at der måske var noget om snakken.

Japansk hjernebetændelse overføres af myg der har suget blod fra andre som bærer sygdommen. I bund og grund er du lige så godt dækket, hvis du undgår myggestik. Konsulter din læge under alle omstændigheder!

Rigtig god tur:)

Anonym hellenow

Tak for svar.. Jeg er virkelig i tvivl..har læst og læst om sandsynligheden for smitte osv. Men ender nok med at blive vaccineret..Selvom den er helt vild dyr!!

Tak tak..Helle

Anonym Theis Jørgensen

Den er meget dyr ja men ens liv kan ikke gøres op i penge. Skulle du få denne sygdom er den dødlig. Det er ikke mere en 2 år siden en ung dansker omkom efter at være kommet hjem fra Cambodia. Det er efter min mening ikke vær at tag chancer.

Anonym hellenow

Ja du har ret..

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account