Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3541832
     MikkelsenOnAdventures

      Haaber I kan hjaalpe mig. Jeg opholder mig pt. i Grønland og skal til august sammen med kæresten til asian (Vietnam). Ifølge ssi.dk så skal man efter indsprøjtning, have det igen efter vis antal mdr. få de samme vaccination for at det kan have en langvarig virkning. Men kæresten har fået at vide i DK at han skal have det igen, mens de heroppe siger at Hep A og stivkrampe behøves ikke, kun hvis jeg skal rejse igen efter 1 år. Derimode Hep B skal jeg tage blodprøve på for at se om jeg har anti-gen i blodet, hvis, så skal jeg ej have det. En af deres begrundelse var at jeg er blevet børn vaccineret b.l.a.

      Haaber I “fix” mit spørgsmål

      Hilsen Kim

      #3541833
       Magnus, medicinstuderende

        Stivkrampevaccination holder 5 år efter første indsprøjtning og 10 år efter andet. Tjek, om du ikke allerede har fået den, det kunne du meget vel have. Måske har din praktiserende læge oplysninger om det. Du kan også tjekke for oplysninger om dine tidligere lægebesøg m.m. på:

        https://www.sundhed.dk/borger/min-side/mine-sundhedsdata/min-e-journal/

        Hepatitis A: Nødvendig ved rejse til Asien, da den smitter gennem bl.a. mad. Første vaccination giver beskyttelse et år. Får du to revaccinationer inden fem år, giver det beskyttelse i omkring 25 år.

        Hepatitis B: Ikke nødvendig ved en kort rejse til Asien, da det kun smitter via kropsvæsker, dvs. blod og ved ubeskyttet sex. To vaccinaitioner med en måneds mellemrum beskytter de fleste. Revaccination efter seks mdr. forlænger beskyttelsen med ti år.

        Hepatitis A og B kombineres ofter i én vaccination. Du kan godt teste for antistoffer ved blodprøve, men hvis du aldrig er blevet vaccineret mod hepatitis A og B er det omsonst, da du så ikke vil have antistoffer. Hvis du støder ind i tidsmangel med vaccinerne, kan du få efterfølgende vaccinationer i Vietnam.

        Snak med din læge eller en vaccinationsklinik.

        God rejse!

        #3541845
         MikkelsenOnAdventures

          Hej Magnus

          Tak for dit svar, det vil jeg tage til efterretning.

          Mange tak, igen.

          Hilsen

          Kim

        Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

        Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

        © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

        Log ind med brugernavn & kodeord

        eller    

        Glemt dine oplysninger?

        Create Account