This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym kestemma

Hejsa…

Håber nogle kan hjælpe eller har erfaring med rejse til Thailand. Vi skal til Thailand til næste sommmer og vil høre hvilken vaccinationer man skal have hvis vi kun forventer at rejse mod syd efter vi er landet i Bangkok.

Jeg ved at man kan gå på http://www.sikkerrejse.dk eller få anden rådgivning ift. rejsen. Men jeg synes det er begrænset hvad der reelt siges her. Eksempelvis står der om det er alm. Thailand (turist) eller Thailand. Der er en del vaccinationer til forskel.

Vi forventer at rejse syd over som anført og rejsen vil tage ca. 5 uger…

Er der nogle råd eller nogle med erfaring fra rejser der kan hjælpe med en kommentar….?

Anonym SkateZ

Forside

det er statens guide til vaccinationer når du rejser.
    hvis du bor i kbh kan det betale sig at få dem på rigshospitalets vaccinations klinik, da man kan spare mange penge ( google er din ven )

her er for thailand som backpacker
    http://www.vaccination.dk/Rejsem%C3%A5l/

Anonym Nanna

For at du ikke kun skal læse på de forskellige sider på nette, så kan jeg da komme med min personlige erfaring.
    Jeg var i Thailand i vinters, 4 uger, og rejse kun bangkok og den sydlige del af thailand. Jeg fik drifteri/stivkrampe og hepatitis A.
    Når man kun rejser i den sydlige del af thailand, som i også skal, er det IKKE nødvendigt med malaria.
    Du skal være opmærksom på at mange vejledninger omkring vaccination skelner mellem om du rejser under en måned eller over en måned. Hvis man rejser over en måned anbefaler de at man også får en hapatitis B vaccination. Men da jeres rejse kun lige overstiger en måned, tror jeg på ingen måned at det er nødvendigt.
    Så min anbefaling, eftersom i skal rejse på relativt lavt udsatte steder, er at få drifteri/stivkrampe og hepatitis A. Og i kan så overveje at udbygge hepatitis A vaccinen med en A+B vaccine.
    Rigtig god tur og held og lykke med veccinationerne.

Anonym Stine

jeg var også i thailand i 6 uger i december sidste år.
    jeg brugte rejsedokteren.dk mener jeg den hedder, der kan du finde de vac. du skal ha, ellers så rådgiv dig med din lægen, det er altid bedst.
    jeg har både en hepatitis a og b, stivkrampe og drifteri.
    på den ovennævnte side, kan du også se hvor der er maleria, og skulle i komme ud i områder hvor lokal befolkning siger der er malaria, kan i købe den nødvendige medicin dernede.
    det var sådan vi gjorde sidst vi var afsted, og vi skal snart til thailand igen i knap 5 måneder, så var ved lægen for en uge siden og han sagde også at jeg havde alle de nødvendige vac.
    i må ha rigtig god tur 🙂

Anonym Stine

jeg var også i thailand i 6 uger i december sidste år.
    jeg brugte rejsedokteren.dk mener jeg den hedder, der kan du finde de vac. du skal ha, ellers så rådgiv dig med din lægen, det er altid bedst.
    jeg har både en hepatitis a og b, stivkrampe og drifteri.
    på den ovennævnte side, kan du også se hvor der er maleria, og skulle i komme ud i områder hvor lokal befolkning siger der er malaria, kan i købe den nødvendige medicin dernede.
    det var sådan vi gjorde sidst vi var afsted, og vi skal snart til thailand igen i knap 5 måneder, så var ved lægen for en uge siden og han sagde også at jeg havde alle de nødvendige vac.
    i må ha rigtig god tur 🙂

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account