Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3501973
     none

      Er der nogen der ved hvad man almindeligvis skal regne med af udgifter til vaccination, medicin, malariapiller (vandreningspiller), imodium osv…??

      Jeg har selv regnet med 2000 kr., men er det i underkanten??

      (vi skal ud et halvt år, og skal nok vaccineres “mod det hele” for vi skal både se regnskov i sydamerika og mekong delta i Vietnam og sådan..)

      #3501977
       Anonym

        Du skal i hvert fald regne med mere 2000kr pr. person. Det kommer også an på om, du skal tage malariapiller under hele opholdet, så koster det meget mere. Jeg købte mine malariapiller og vaccinationer igennem firmaet Euromedicin og derved sparede jeg ca. 1000kr. Prøv at kigge ind på hjemmesiden http://www.euromedicin.dk

        #3501978
         Flemming

          Hej

          Jeg rejser på mandag i et halvt år til sydøstasien.
          Jeg har fået følgende vaccinationer:
          Difteri – gratis hos egen læge!
          Stivkrampe – gratis hos egen læge!
          De gives i en sprøjte, og der kan være et stikke gebyr på ialt 150,-
          Hepatitis A koster 3 x ca. 250,- = 750,-
          Hepatitis B koster 3 x ca. 260,- = 780,-
          Japansk hjernebetændelse 2 x ca. 340,- = 680,-
          Tyfus – 3 piller som spises dag 1 -3 -5 og koster til sammen ca. 170,-
          Her udover skal i regne med malariapiller, og afhængig af hvordan i gør det kan det blive den aller største udgift.
          F.eks. koster malarone 324,10 for bare 12 stk. i Danmark.
          MEN!!!
          Tal med jeres læge og evt. også seruminstitutet, da det trods alt er dem der ved noget om det. Evt. kan det blive nødvendigt med vaccine mod rabies hvis i skal ind midt i regnskoven og har langt til lægen. Og det er dyrt!!
          Men igen. Tal med lægen!!
          Og så må i have en rigtig god tur.
          Husk i øvrigt kondomer, da man jo kan komme til at møde nogle andre søde mennesker der ude i den store verden. Og kønssygdomme er jo ikke afskaffet.

          Flemming

          #3502272
           Gitte

            Hej

            Jeg skal afsted til Afrika i 4 måneder til august og jeg kom af med 7000 for vaccinationer…
            Maleria pillerne alene kostede lidt over 3000kr, så det er en dyr omgang.
            du kan se på serumsinstittutets hjemmeside hvilke vacctinationer du skal have, når du rejser der hen hvor du skal. Priserne kan også ses på http://www.vaccinationer.dk. Priserne er pr. stik, dvs at hvis du skal have for rabies så koster det 650kr pr. gang og du skal have tre.

            God tur

          Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

          Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

          © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

          Log ind med brugernavn & kodeord

          eller    

          Glemt dine oplysninger?

          Create Account