This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

jeg vil HELT bestemt lade mig få en rabies-vaccine! jeg tog bla. til Vietnam, Cambodja og Thailand. Og fik foretaget min i Hanoi.
    Det er ikke et must. Hvis man vælger at undgå vilde aber, behøves man vel ikke.
    I vietnam blev jeg faktisk angrebet af en. Hvis den havde bidt mig – hvad den lige skulle til, havde jeg meget vel været død nu.
    Jeg ville tage vaccinen, ligesom malaria, tyfus osv.

Anonym Anonym

Jeg tror det er de færreste der tager rabies vaccinen på en almindelig backpacker rundrejse.

Skal i arbejde frivilligt med dyr eller hvor der er forskellige husdyr syntes jeg at i skal tage den.

Følg jeres egne følelser med sagen – bekymrer det jer i ikke har den, så tag den da…

Anonym Anonym

Selvom man har rabies-vaccinen og bliver bidt, kan man ikke undgå behandling. Jeg synes derfor at det er spild af penge (for det er en dyr vaccine) at betale for at blive vaccineret mod noget, der ikke gør, at man kan slippe for behandling i tilfælde af bid. Jeg har rejst i mange lande og er aldrig blevet bidt, og mener, at det er en meget lille risiko. Selvfølgelig kan der være addressive dyr, men det er virkelig sjælendt at nogle bliver bist. Og som sagt er vaccinen ikke en egentlig vaccine – du undgår altså ikke besværet med at skulle til læge osv…

Anonym Stine Lassen

Vi er to piger, der rejser 3mdr til Vietnam, Cambodja og Thailand.
    Vi er meget i tvivl om, hvorvidt vi skal vaccineres imod hundegalskab (Rabies).
    Den ene af vores læger siger vi bør tage vaccinen, mens den anden siger det ikke er nødvendigt.
    Vi har kontaktet seruminstituttet, hvor vi også fik to forskellige svar!

Er der nogen, der har rejst tilsvarende tur? Har i fået vaccinen?

Tak for hjælpen!

Mvh de rejselystne!

arbirk2

For at blive udsat for Rabies skal man være i konstant kontakt med husdyr. Det er jo sådan at rabies-syge dyr altid vil blive slået ned med det samme, så det er meget svært at komme til at møde et sådant dyr.

Så hvis I bare skal være almindelige rejsende turister er der ingen grund til at få en sådan vaccination. Hvis I skal bo langt væk over (100 km) fra alting ude i en landsby i mange måneder, så ville jeg overveje det.
    mvh
    Michael

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account