Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3544653
     MrD33

      Hej Lisbeth
      Jeg føler mig ikke særlig syg, men det er også derfor jeg er interesseret i at vide “hvor syg” man skal være for at man ikke kunne vaccineres?

      Jeg mangler 2 vacciner, det drejer sig om vacciner som jeg skal have 2 doser af for at de virker, den ene er twinrixen(hepatitis A/B) og den anden Japansk Hjernehindebetændelse.

      #3544654
       Lisbeth

        Hej
        Jeg mener, at det med vaccinering, når man er febril handler om to ting; dels at vaccinen kan blive mindre effektiv og dels at man kan få større bivirkninger af vaccinen.

        Jeg går udfra, at vaccinen mod Japansk Hjernehindebetændelse skyldes, at du på et senere tidspunkt skal rejse i et område, hvor der reelt set er en forhøjet risiko? Langt de fleste vaccineres ikke mod dette ved rejse i Thailand under normale forhold.

        Med hensyn til Hepatitis A og B, er man typisk beskyttet i et år efter 1. vacc. (fsva Hep A).

        Jeg tror , jeg ville vælge at få dem ved ankomst til Bangkok og så lige bruge et par dage på at slappe af efter ankomst. Mennesker, der bor i Thailand, bliver jo også bare vaccineret i Thailand.

        #3544655
         Magnus

          Spørg hellere din læge end folk her om, hvorvidt du skal lade dig vaccinere småsyg.

          Vaccinationer er billigere i Thailand og kvaliteten er god.

          Brug f.eks.:
          http://www.thaitravelclinic.com/cost.html – vaccinationsafdelingen af et stort, offentligt hospital. Gode læger, lave priser, der tales rimeligt engelsk og det hele går ret langsomt.

          eller
          http://www.bnhhospital.com/en/medical_services/detail/13/International-Travel-Medicine-Clinic-ITMC – et privat hospital, der mere minder om et 4-5-stjernet hotel. Konsultation og vaccination går lynhurtigt og koster måske det dobbelte af ovennævnte – det er stadig mindre end i Danmark. Der tales godt engelsk.

          #3544651
           MrD33

            Hej!
            Jeg skal på onsdag d. 6. feb, afsted på en 5 måneders rejse jorden rundt, thailand er første destination og skulle så derfor have de sidste vaccinationer imorgen, mandag d. 4. feb.
            Mit problem er bare at jeg her på det sidste er gået hen og blevet lidt syg, lægen sagde at det er en virus. jeg har ca. 38-38,5 i feber og problemer med hals og øre.. men det er ikke frygteligt galt ifølge mig selv. Dog ved jeg at man ikke kan blive vaccineret når man har feber, og derfor ville jeg spørge hvad i mener jeg skal gøre, jeg aflyser ikke!
            Skal man få den dernede eller hvad? Gode idéer er velkomne !

            #3544652
             Lisbeth

              Hvilke af vaccinationerne skal du have de sidste af mandag? Det er jo relevant i forhold til, hvor risikabelt det er for dig selv, at tage afsted uden!

              Hvis du ikke når, at blive feberfri til imorgen, kan du jo bare få de sidste i Bangkok.

              Men jeg håber da, at du når at blive rask, så du ikke sætter dig syg i flyet og risikere, at smitte andre med risiko for, at ødelægge deres ferie.

              #3544662
               Anonym

                Hej,
                Da jeg skulle på min backpacker tur sidste år, kunne jeg heller ikke blive vaccineret lige som dig, da jeg også var blevet syg!
                Jeg skulle starte i Singapore, og lægen mente, at de ville have Japansk Hjernehindebetændelses-vaccinen dernede! Det havde de, men ikke i den mærke/variant, jeg havde fået i Danmark. Jeg fik derfor ikke sidste stik! /Kunne dog godt havde fået den, men skulle så påbegynde nu behandling)
                Måske ville jeg i bagklogsskabenslys have købt vaccinen med, men man kan så også risikere, at de ikke vil stikke en, men en medbragt vaccine! Måske du skulle undersøge, om et hospital i Bangkok, vil give dig en medbragt vaccine!!
                Jeg håber du finder en løsning – og RIGTIG god tur! Det er fedt 🙂

              Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

              Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

              © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

              Log ind med brugernavn & kodeord

              eller    

              Glemt dine oplysninger?

              Create Account