This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym jhklange

Vi skal snart via den transsibirske jernbane til Rusland, Mongoliet og Kina og derfra videre ned til Vietnam, Laos, Cambodia og Thailand. Derfor må vi selvfølgelig have nogle vaccinationer. Dansk Vaccinationscenter skal have op mod 6000 kr for alle de skud rejsedoktor.dk anbefaler. Det er jo voldsomt og vi vil derfor gerne høre fra andre der har været i ovenstående lande som backpackere. Hvilke vaccinationer er absolut nødvendige? Hvor meget betalte I og hvor blev i stukket (altså ikke på kroppen, men hvilken klinik)?
    Alene rabies vaccinen koster 2000 kr og det er kun i Cambodia den anbefales. Er den nødvendig (de truer med ar man dør hvis man ikke har den)?

På forhånd tak for hjælpen.

Anonym Espe

I kan prøve at gå ind på: http://www.vaccination.dk/ der kan man se hvilke sygdomme mm. der er i udbrud og hvilke bl.a. udenrigsministeriumet andbefaler at man får.

Anonym Espe

I kan prøve at gå ind på: http://www.vaccination.dk/ der kan man se hvilke sygdomme mm. der er i udbrud og hvilke bl.a. udenrigsministeriumet andbefaler at man får.

Anonym Anonym

Der er mange der goer den fejltagelse at tro at naar man har rabis vaccinen hjemmefra, saa skal man ikke goere noget, hvis man bliver bidt af en hund.

Da jeg blev bidt af en hund i Indien fik jeg at vide:

Hvis du bliver bidt af en hund og allerede HAR rabis vaccinen, saa skal du alligevel have 2-3 indsprojtninger.

Hvis du bliver bidt af en hund og IKKE har rabis vaccinen, saa skal du have 5 indsprojtninger.

Jeg valgte at ikke faa rabis vaccinen hjemmefra, da chancerne for at blive bidt af en hund eller andet rabis dyr ikke er ret store (jeg kom til at traede paa en hund).

Vaccinen var meget billigere i Indien, og det eneste minus var at man skulle befinde sig i naerheden af et hospital de bestemte dage man skulle vaccinereres!

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account