This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Dinna

Hej 🙂 Er der nogen der ved, hvor meget det ca. kommer til at koste for vaccinationer, hvis man gerne vil rejse rundt i Asien (Vietnam, Thailand, Indonesien, Malaysia, Laos etc.) Hvor er det billigst at få sine vaccinationer, og hvor længe “gælder” de? Hvis man eksempelvis skal af sted et par år senere, skal man så vaccineres igen?

Anonym Anonym

Hejsa

Jeg er ikke sikker på hvilke vaccinationer du skal have for at rejse til disse lande.
    Men jeg kan oplyse at jeg lige har fået Hepatitis b, havde Hepatitis A men den fåes som en kombi til circa samme pris, japansk hjernehindebetændelse, Tyfus og den almindelige stivkrampe og difteri. Hepatitis B skal jeg have igen om 6 mdr så gælder den 10 år, Tyfus gælder i 3 år og japansk hjernehindebetændelse gælder i vist nok 10 år. Hele fornøjelsen kostede 1805 DKR. En ven fik samme “kur” blot med en kombi af hepatitis, både A og B. Det kostede ca 2300 hos statens serum institut. Der er en smule prisforskel. Der er et par vaccinationscentre i KBH, men skal du rejse langt kan det vist ikke betale sig i besparelse.
    Og personlige har jeg rejst i Vietnam, Cambodia, Laos og Thailand uden nogle vaccinationer, dette er dog IKKE en råd bare had jeg har gjort, og jeg er hverken blevet syg eller død.
    Du vil ganske sikkert også blive tilrådet malariapiller. Også her er jeg gået mod lægens råd og har kun en gang taget piller, Malarone, og de koster for tiden 29,44 kr/pillen. Her er det jo igen et personligt valg. Jeg valgte ud fra viden om hvordan læger tjener deres penge og samtaler med venner i udlandet hvor man normalt ikke tilråder forbyggende malariabehandling. Dette gjaldt sydlige Vietnam for et par år siden.
    Rigtig god tur

Anonym Anonym

Hej!

Er ganske enig i at malariapiller er overflødige i de største dele af thailand og vietnam. Har været i thailand 2 gange og vietnam 1 uden at tgae piller, hvilket jeg blev rådet til af min far der er læge.
    Hvis du privat kender en læge så få denne til at vaccinere dig, det kan bedre betale sig 🙂

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account