This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hejsa

Min kæreste og jeg planlægger et halvt års rejse.

jeg har kontaktet forskellige vaccinations steder samt min egen læge, men jeg får forskellige informationer om hvad vi har brug for.

Første del af rejsen foregår i USA, NEW ZEALAND og AUSTRALIEN.
    Der er der jo ikke behov for de helt store vaccinationer, men derefter tager vi til:
    Vietnam: 3 uger
    Cambodia: 2 uger
    Thailand: 5 uger

Er det nødvendigt med vaccinationer som fx. rabies når det ikke er længere tid??

Håber nogen af jer vil komme med input ud fra jeres erfaringer =)

på forhånd tak

Anonym helene

i skal i hvert fald have stivkrampe/difteri, hvis i ikke allerede har det. Også hepatitis a og b (twinrix hedder vaccinationen). Derudover skal i undersøge om i kommer til at opholde jer i malariaområder i vietnam, cambodia og thailand – der er malaria flere steder i de områder.

Anonym Majken og Bjørn

Hvad med tyfus og japansk hjernehindebetændelse?
    Vi skal ikke selv til de nævnte lande, men min veninde og kæreste skal, og de har fået de vaccinationer, Helene nævner, samt vaccine mod tyfus og japansk hjernehindebetændelse.
    Hvis du spøger mig, kan man ikke være vaccineret mod for meget. Jeg har en anden veninde, der blev nødt til at tage tidligt hjem fra sin rejse, da hun blev smittet med tyfus og ikke var vaccineret.
    Pas på Jer selv.

Mvh

Anonym Gry

Spørg lægen, eller http://www.udlandsvaccination.dk! Så får du at vide præcis hvordan og hvorledes! Det koster rlidt ekstra ja, men det er pengene værd, man ved aldrig.

Anonym Anonym

Tak for jeres svar.. 🙂
    Jeg har selvfølgelig haft kigget på en masse sider og er nogen lunde med på hvad vi skal have.

Det jeg ikke helt forstår er, hvis vi opholder os i under 4 uger i hvert land så skal vi ikke have RABIES, men over så skal vi..
    Hvis vi er 2 uger i Cambodia og 4 uger i thailand, så giver det jo mere end 4 uger ialt, så derfor er jeg i tvivl..

Anonym Cathrine

Check http://www.vaccination.dk Der er god info. Har dog bemærket at de ikke anbefaler Tyfus. STOR fejl fra deres side mener jeg… Jeg har været igennem tyfus’helvede’ og tro mig det smadrer ALLE planer! Så gør jer selv en tjeneste ved at få det ekstra skud / eller spise 3 kapser på 5 dage.

Anonym apa

Hvad med Rabies, det er nok den jeg er mest i tvivl om.. nogen anbefaler den og andre ikke.

Nogen som har været i de områder i længere tid, som evt. har haft den eller ikke har haft den?

Anonym John

God tur.

Her får i lige min mening efter 5 ture af 4-5 måneder i syd/øst-asien.

Hepatitis a og b, jeg kan ikke huske om det er a eller b, men den ene er sexuelt overført og ikke nødvendig hvis i holder jer til hinanden, den anden overføres via mad og drikke og fås nu som vacine (2 stk med et år imellem, så er i dækket i 25 år) er en rigtig god ide.

Rabies, klart nej!!! 3 vacinationer med bivirninger!! Bliver i bidt af en hund eller ræv, søg da læge.

Malaria, efter min mening og alle andre syd/øst-asiensrejsende jeg kender (og det er mange efter ca 1½år i asien), er den bedste måde at bekæmpe malaria på: Rigelige mængder af mygge-balsam og sov under et myggenet. Skulle i til afrika ville det være en anden historie.

Lyt til lægen, men tænk jer om.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account