This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Kenny

Jeg søger information omkring at blive vaccineret i udlandet.

Min kæreste og jeg skal til nord og syd Amerika her snart. Og jeg er nysgerrig omkring mulighederne for at blive vaccineret for Japansk hjernebetændelse i Australien eller New Zealand, for eksempel hvis vi skulle beslutte os for at tage den vej rundt og igennem dele af Asien.

Hvem skal man snakke med?
    Er priserne helt vilde?
    Er der ventetid?
    Osv.

Har snakket med min læge, men han kunne ikke rigtig hjælpe mig, så krydser fingre for internettet kan.
    Håber der er nogen der vil dele deres erfarring, hvis der er nogen der har den.

Anonym Emma

Jeg har samme spørgsmål. Jeg spurgte min læge til råds, hun sagde at man nok godt kunne blive vaccineret i udlandet men at hun ikke vidste noget om det. Hun sagde også at man nok godt kunne få malariapiller i udlandet, da jeg overvejer at slutte min rejse i Kenya og ikke har lyst til at bære rundt på malariapiller i 9 måneder. Byd endelig ind hvis du ved noget om det! 🙂

Anonym Sten Werther

Mht. vaccination i udlandet – forespørgsel nok Pga. opnåelse af besparelse.. Fair nok!
    Vores erfaring er helt klar og ligetil..
    – Vaccinationer i udlandet kommer and på hvor.. Da f.eks. lande som Australien, USA, Canada altså hvor standarten i den vestlige verden nok er mere sikker end andre som f.eks. Asien, Afrika og Sydamerika, hvor der kan være kopi produkter i omløb og sælges som orginae… Dete ha vi selv erfare med malaria tabletter i Asien, hvor der rent faktisk har være en test af 6-8 forskllige pakninger af samme mærke Malarone, hvor et viste sig at over 70 % var kopi præparat… ikke god!
    – Så vores råd herfra er ligetil, at i vestlige lande contra u-lande, kan der være risiko for kopi præparater, og derved kan der være risiko for ikke at være korrekt beskyttet er værre end at skulle betale det mere..
    – Desværre har vi ikke undersøgt hvor stor prisforskel der kunne være Canada, Usa, Australien conta Europa / Danmark..
    – Vi herfra Dansk Trope- og Rejsevaccinationen, har ikke noget imod at henvise til en klinik i nogle af de vestlige lande, men vil ikke anbefale vaccination (med mindre det bliver ødvendigt), i et u-land …
    – Så herfra er der kun et at sige – Sund fornuft derude – før og under rejsen 🙂

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account