This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Assos

Hej

Jeg rejser til Indien til sommer og ca. 4-6 måneder frem.. Jeg skal naturligvis vaccineres inden afrejse, men mit spørgsmål er hvilke der er strængt nødvendige og hvilke jeg evt. kan udelade? Jeg har hørt at malaria pillerne godt kan udelades, da det i princippet er lettere at blive behandlet på stedet, kan det passe?

Tak

Anonym Lisbeth Friis

Hej!
    Hvilke vaccinationer der er streng nødvendige og hvikle der ikke er, kan du læse om her: http://www.vaccination.dk/Rejsemål/
    Det er en rigtig god idé, at tage kontakt til en læge med rejseerfaring…de har typisk en mere pragmatisk holdning til vaccinationer end alm. praktiserende læger.
    Med hensyn til malaria – vaccination kontra behandling – synes jeg du skal læse her: http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/malaria.htm
    Det er ikke uden risiko, at pådrage sig Malaria…og når man rejser som backpacker, kan man ind i mellem være i områder, hvor der ikke er nem adgang til kvalificeret lægebehandling.
    God tur!

Anonym Nicholas

Det kan sagtens passe mht. malaria piller. Jeg skal til Indien, nu her på Onsdag, og jeg er ikke blevet rådet
    (af egen læge, samt erfaringer fra andre) til at have malaria piller med.

Mht. vaccinationer, så er japansk hjernehindebetændelse pænt aktuel, selvom det er 800kr ca. pr. sprøjte, og dem skal du have to af. Derudover skal du også have vaccine imod tyfus.

Std. er selvfølgelig også difteri/stivkrampe.

Hav en fabelagtig tur 🙂

//Nicholas

Anonym Assos

Tak for svar:)

Nicholas, hvor længe skal du være afsted?

Anonym Nicholas

Jeg skal være i Indien i ca. 1,5månede, og i Nepal/Sri Lanka i 2,5månede ca. Det er dog kun Sri Lanka, at jeg har malaria piller til :).

Så lidt..

//Nicholas

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account