This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym MikkelM

Min kæreste og jeg skal til Indien hvor vi skal arbejde 2 måneder i Goa, og derefter rejse lidt rundt i en måned. Så er spørgsmålet jo, hvilke vaccinationer vi skal have.

Pengegriske klinikker anbefaler en hel masse, mens Statens Serum Institut (ssi.dk) ikke rigtig anbefaler nogen(!)

Er der nogen der har nylige erfaringer? Vi vil gerne undgå alt der ikke er strengt nødvendigt.

Så er det nødvendigt med vaccination mod Japansk Hjernebetændelse, Rabies, Thyfus osv osv osv?

Mvh.

Mikkel

Anonym jacob

det kommer anpå hvor meget kontakt du vil have med lokal befolkningen osv.

kontakt evt din egen læge, de kan give dig de oplysninger du skal bruge. kan godt se at iss er rimelig fattig på oplysninger

brug dog rigshospitalets vaccinations service når i skal vaccineres, det er meget billigere
    http://www.rigshospitalet.dk/menu/AFDELINGER/Finsencentret/Infektionsmedicin/Sygdom+og+behandling/vaccinationsservice/priser/

Anonym Theis

Jeg skal til indien i to måneder og har fået disse stik: hepatitis a+b, tyfus, japansk hjernehindebetændelse og stivkrampe.

Anonym Hellos

Jeg rejser til nordindien og har fået anbefalet tyfus, hep a+b, stivkrampe+difteri og japansk hjernehindebetændelse.

De tre første er et absolut must, da tyfus kan skåne jer for slemme mavepiner, hepa+b er meget udbredt og stivkrampe kan gå hen og blive livsnødvendig.

Jeg fik japansk encephalit fordi der har været et udbrud i nordindien for nylig – derfor anbefaler de den fra rigshospitalet, men ikke ssi, så det er lidt et valg man selv må træffe.

Hvis i skal være i goa det meste af tiden, ville jeg få de tre førstnævnte og så lade det være ved det.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account