This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym sabinesnitgaard

Hej alle 🙂

En veninde og jeg står og skal til Thailand, Fillippinerne, Malaysia og Singapore her d. 7. november 🙂 ..

Vi har begge fået hepatits A vaccine.. I forbindelse med vacciner, vil jeg høre om det er nødvendigt med japansk hjernebetændelse ?
    Har læst et sted at det er nødvendigt og et andet hvor det ikke er..

Hvad er jeres erfaringer? 🙂

Mvh Sabine

Anonym LisbethFriis

Min erfaring er, at det er en god idé, at tjekke http://www.vaccination.dk.
    Det er ikke altid, at ens egen læge er særligt rejsevant og derfor får man ikke altid den bedste rådgivning der. Lægerne, der arbejder på rejsevaccinationen er rejsevante og har en fornuftig holdning til, hvad der er nødvendigt og hvad der ikke er.
    De råd du får, ved blot at spørge andre rejsende, vil ofte blot være udtryk for deres personlige holdning og har ikke noget lægeligt eller statistisk belæg.

Anonym LisbethFriis

Jeg LÆSER ikke nogen steder, at vaccination.dk skulle være mere rejsevante…jeg har været der, jeg har talt med dem, jeg har brugt dem! Derfor skriver jeg: ‘Det er min erfaring…’

Selvfølgelig skal man undersøge og være kritisk, men man skal måske også lytte til sagkundskaben med en vis ydmyghed. Der ligger ofte mange års forskning og tungt statistisk materiale bag!

Naturligvis skal man ikke lade sig vaccinere mod irrelevante sygdomme (vaccinationer er heller ikke uden bivirkninger). Men hvis ikke man stoler på læger med specialviden, men mere på sig selv, står det jo enhver frit for!

Anonym Anonym

Netop fordi at der er penge mellem læge og kunde, bør man være meget kritisk. Der er jo ikke tale om gratis ydelse, som man får, hvis det handler om et alm lægebesøg.

Klinikken har jo en økonomisk interesse i at få dig vaccineret mod så meget som muligt. Undersøg sagen fra flere uafhængige kilder, så har man et bedre syn på sagen.

Iøvrigt undrer det mig, at du ikke kan tage andre rejsende syn på vacciner for gode varer, uagtet, at du ikke ved, hvilken faglig viden, de måtte beside.

Du mener, at vaccinationer.dk, er det rette sted at henvende sig i forbindelse med vacciner, for “er rejsevante og har en fornuftig holdning til, hvad der er nødvendigt og hvad der ikke er.”

Det er jo din egen subjektive holdning, som du skal have lov at have. Det ændrer dog ikke ved, at det ikke kan dokumenteres, at vaccinationer.dk er bedre end andre sites på det område.

Anonym LisbethFriis

Jeg mener vaccination.dk er et godt bud…og det var det jeg skrev!

Hvis du vil meningsudveksle yderligere, kan du fortsætte med en privat besked. Jeg har jo – i modsætning til dig – givet mig til kende.

Anonym KristineK

Jeg arbejder som farmakonom på et apotek.
    Ville selv personligt efter min egen mening vælge at følge vejlednigerne for vaccinationer fra SSI (Statens Serum Institut.)
    Det der kaldes IRF (Institut for Rationel Farmakoterapi) er et institut der er knyttet til Lægemiddelstyrelsen.
    IRF har sit eget budget og tager ikke del i Lægemiddelstyrelsens rutineopgaver. De arbejder for at fremme rationel farmakoterapi og forbedre uhensigtsmæssige ordinationsvaner gennem afbalanceret information om den lægemiddelbehandling, som giver den største effekt, de færreste og mindst alvorlige bivirkninger til den lavest mulige behandlingspris
    = Dvs, de arbejder ikke for at tjene penge, men for at undgå uhensigtsmæssig ordinationer. Herunder hører også vaccinationer.
    SSI og IRF har et tæt samarbejde, og de 2 mest pålidelige kilder når det kommer til medicinering i Danmark.

Jeg rejser selv til sydøstasien til januar, og skal selv de nævnte steder plus en masse andre lande – jeg har valgt at sige ja til Japansk hjernehindebetændelse.

Men undersøg selv sagen nøjere på :
    http://www.SSI.dk under fanen “Vaccinationer” det vil helt sikkert hjælpe dig godt på vej!

Håber det kunne hjælpe, og god tur 🙂

Anonym Anonym

At lægerne på vaccination.dk skulle være mere rejsevant end sin egen læge, er vel en påstand: “drives af læger tilknyttet Statens Serum Institut med særlig viden om smitsomme sygdomme og rejsemedicin”.

Det er en privat klinik og dermed en virksomhed, hvis overordnede mål er at skaffe kapital, så virksomheden kan give overskud og betale lønninger.

De har altså en interesse i at sælge dig så meget som muligt.

Mit råd er at shoppe lidt rundt, ring til forskellige læger og hør om priser. Rejsedoktor.dk er en anden mulighed.

Søg på internettet om forekomsten af japansk hjernehindebetændelse. Husk at man kan ikke gardere sig 100 % mod alverdens sygdomme, heller ikke hvis du bliver vaccineret.

Anonym LisbethFriis

Tja, det er bare min erfaring, at de er mere rejsevante og har en mere pragmatisk tilgang! Det betyder ikke, at alle andre ikke dur eller kan deres arbejde…det er blot min erfaring!

Praktiserende læger (huslæger), driver også private klinikker og skal skaffe kapital, så virksomheden kan give overskud og betale lønninger. Så kan man måske heller ikke stole på dem???

Rejsedoktor.dk er også privat drevet og skal skaffe kapital så virksomheden kan give overskud og betale lønninger! De klinikker, der henvises til, samarbejder øjensynligt med forskellige private virksomheder, idet de giver rabat (modtager måske vederlag) efter forskellige kriterier! Kan man så heller ikke stole på dem?

Anonym Anonym

Man skal undersøge sagen grundigt og være kritisk. Også over for sagkundskaben. Stil uddybende spørgsmål.
    Ring rundt til forskellige klinikker/læger og hør om prisen. Der er meget stor forskel.
    Undersøg også, om sandsynlighden for at få pågældende sygdom er så stor, at man bør få vaccinen.

Jeg ved ikke, hvor du læser i vaccinationer.dk, at de skulle være mere rejsevante øvrige klinikker.

Anonym Trine Andersen – Birkerød

Min personlige erfaring og bedste råd og vejledning jeg har fået er hos http://www.rejsevaccinationen.dk, de lå i Hillerød, men er nu spredt ud og omkring Roskilde, Taastrup, Vallensbæk og vi nok også Odense… Der fik jeg en loyal og reelle oplysninger.. også omkring de vacciner jeg ikke nødvendigvis skulle bruge… og så rådgivning omkring det de ikke kunne vaccinere mod.. Så min opfattelse er at de i hvert fald selv har rejst en hel del og så er de vist tropelæger.. og ikke pengelæger…

– og så er de billige, da vi var 4 personer og kun skulle betale 80 kr. i konsultationshonorering.. Super billigt!

Blot et lille vink herfra..

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account