Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3547026
     JacobL

      Hej. Min kone og jeg skal til Vietnam(syd til nord), Laos og Thailand(nord til Bangkok) til sommer og er lidt i tvivl om vacciner. Kan nogle af jer sige om i har haft Japansk hjernebetændelse vaccine i samme områder? Nogle steder skriver de nemlig det er en fordel, men langt de fleste siger det ikke er nødvendigt. Ville bare lige have en mening fra nogle som ikke skulle tjene penge på mig! 🙂

      På forhånd tak!

      #3547028
       paczt

        Jeg tager selv afsted i 6 måneder til Thailand blandt andet, og jeg har valgt ikke at få den.

        Det siges at omkring 50.000 mennesker får det årligt i hele Asien, og det er jo ikke meget ift til alle de mennesker der er, derudover er chancen for at få det større i regnsæsonen. Det skal dog siges, at det er nord på og ved afsides landbrug man skal være mest opmærksom på det.

        #3547033
         Jacob

          Jeg tilbragte sidste år 11 måneder i Thailand, og jeg havde valgt ikke at få den.

          Der er ingen vestlige mennesker som er blevet inficeret de sidste 10 år i Thailand.

          #3547101
           MelissaJuulsgaard

            Jeg rejser også til Vietnam, om tre uger, og er selv i tvivl om japansk hjernebetændelse. Nu er det vist for sent for mig at få den, så nu tager vi chancen.
            Men af hvad jeg har fået at vide, er det netop kun hvis man skal rejse mere end 1 måned eller trekke i landområder (hvad det så end vil sige) at dansk serums institut anbefaler det. Min egen læge kunne heller ikke fortælle ret meget mere end det jeg kunne læse mig frem til, så det er nok en smagssag om man vil eller ej.

          Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

          Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

          © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

          Log ind med brugernavn & kodeord

          eller    

          Glemt dine oplysninger?

          Create Account