Dette emne er tomt.

• Forfatter
    Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/www/backpackerplanet.dk/public_html/wp-content/plugins/pmpro-bbpress/pmpro-bbpress.php on line 256
    class="loop-item-0 user-id-0 bbp-parent-forum-100136 bbp-parent-topic-200029 bbp-reply-position-1 odd post-3528616 topic type-topic status-publish hentry pmpro-has-access">
     tina88

Er der nogen der har erfaring med at have fået en vaccine mod diarré? Vi er blevet tilbudt sådan en vaccine af den rejseklinik der vaccinerer os inden vores jordomrejse, men ved ikke om den er lidt overflødig – den koster 400 kr og der er vel stadig chance for at få diarré alligevel?

Anonym

Har selv rejst rundt i Asien i 3 mdr., og der mødte jeg et par fyre, der var blevet vaccineret mod kolera, og det virkede for dem. Tror du, det er den vaccine, du er blevet tilbudt.

tina88

ja det kunne det godt være. Det er bare svært, for det koster jo alligevel 400 kr og hvis man ikke ved hvor meget gavn den vil have?! Det må lige overvejes..

Anonym

Sikke en gang fusk. Kan man også blive vaccineret mod tømmermænd? Det er vist en svindlervaccine – hold dig væk!

tina88

Det er den der hedder rejseklinikken i Ordrup (Charlottenlund), der er en henvisning til deres website fra Statens Serum Institut, så går ikke ud fra at det er fusk?! Men han forklarede, at det var mod de hyppigste bakterier der forårsager diarré, hvor vaccinen ligesom laver en beskyttende hinde i mavesækken, eller noget i den retning. Har fået alle vores andre vacciner der, men har self ik afprøvet om det virker endnu, da vi først tager afsted til maj. Med dette i baghovedet, tror du så stadig det er fusk?

Anonym

Da jeg var i Brasilien, var min veninde og jeg også blevet vaccineret mod kolera og vi havde overhovedet ingen problemer med maven. Hvorimod alle andre danskere vi mødte, alle sammen havde haft problemer med maven. Men jeg skal selvfølgelig ikke sige om det er vaccinen der virkede eller om min mave bare er mere “sej” end andres.
                Men jeg synes det var pengene værd. Hellere betale 400 kr end at ligge en uge med diarre.

Nina

Jeg ville droppe det og tage Bifolac i stedet.

mui

Det er nok kolera(drikkevaccine) der tales om, den har jeg ogsaa faet inde fra Charlottenlund.
                    Jeg fik den da jeg skulle til Indien som volontoer. De sagde at det normalt ikke var noget de anbefalede medmindre man havde diabetes, problemer med immunforsvaret eller andet der gjorde at man ikke kunne taale en voldsom omgang som kolera kan vaere. Jeg har ingen af disse problemer, men blev alligevel anbefalet den, da de kendte stedet hvor jeg skulle hen (vaccinerer alle danske volontoerer til den camp).

Jeg rejser nu paa 8 maaned, og har endnu ikke haft nogen stoerre problemer, men har normalt aldrig nogen problemer med sygdom naar jeg rejser, saa om det er vaccinen der har nogen effekt ved jeg ikke!
                    Men jeg kan da sige at der var nogen andre i samme camp fra andre lande det blev meget syge og tilbragte en del tid paa hospitaler i en del af verden hvor standarten er meget meget lav!

Saa jeg vil tro det kommer meget an paa hvor i skal hen, og hvor langt ud paa “boehlandet” i rejser.

Vaccinen beskytter omkring 60-70 procent, saa det betyder ikke at i undgaar sygdom, men i bliver mere modstandsdygtige.

tina88

Mange mange tak for jeres svar – det lyder jo til at det har virket for jer umiddelbart. Vi skal rejse ca. 3 mdr i alt. USA i en lille måned, Canada en uge, Peru i 17 dage og Thailand/Malaysia i 1½ mdr. Så ved ikke om det er aktuelt for os når vi ikke skal være afsted i mange mange måneder.. Hvor lang tid holder sådan en vaccine? Og til (mui) – godt at høre at der er andre der har prøvet klinikken i Charlottenlund, så ved jeg det ikke bare er fusk 🙂

mui

Kan ikke helt huske det, mener kun det er 1 aar, men haeng mig ikke op paa det

Jeg har 2 gange vaeret ude at rejse med danske organisationer, begge har brugt klinikken fra charlottenlund, og det har fungeret rigtig godt!

Lige nu rejser jeg i bla Thailand og Malaysia. Langt de fleste steder paa peninsular malaysia og i Thailand er laegehjaelpen ret god, og infrastrukturen er god nok til at man kan komme til et hospital indenfor rimelig tid. Paa Borneo Malaysia er standarten nok en smule lavere og unfrastrukturen ogsa lidt daarligere.
                        Kunne forestille mig at USA og Canada heller ikke giver de store problemer. Saa for mig at se er Peru det Peru der kommer til at afgoere det(aner intet om peru)?

Paa charlottenlund udskriver de ogsaa gerne en recept paa ciprofloxacin(antobiotika) som jeg selv har rigtig gode erfaringer med!
                        Spoerg efter det hvis de ikke allerede har tilbudt det.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account