Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3537519
     Michaystrom

      Hej alle.

      Vi er to piger som skal til Indien februar 2012. Er der nogle der ved hvad vi skal have af vacciner??

      #3537520
       Stineaa

        Hej med jer.

        I kan fx tjekke det på http://rejseklinikken.dk/30-rejsemaal%20a-i.htm#I 🙂

        Håber i kan bruge det!
        God tur.

        #3537521
         Michaystrom

          Mange tak 🙂

          Har du rejst meget i Indien?

          #3537533
           theis.jorgensen

            Hej
            Rejseklinikken er super men de vil jo også gerne sælge så menge stik som muligt:-) prøv http://rejser.ssi.dk/rejser/omraade.asp?soeg=Vaccinationsforslag
            Hvis du leder efter en der kender meget til Indien kan jeg anbefalde mig selv 😀 jeg har boet i Bhutan, der grænser op til Indien i 4 år så har rejst vildt meget i hele Indien.

            #3537539
             Michaystrom

              Fedt! mange tak.

              Det er vist lige sådan en man drømmer om at støde ind i herinde 🙂
              Vi er to piger som skal rejse i nord indien i en måned, og vi vil rigtig gerne opleve farvefestivalen i delhi ( vi rejse sidst i februar) Har du en fed rute ?

              #3537542
               Theis Jørgensen

                Altså det jeg kan komme frem til er at selve Holi dagen, altså dagen hvor man går amok med hennamaling er d. 8. marts 2012 så hvis jeg var jer ville jeg ank. til Delhi omkring den 4. marts, deltage i Holi og så se at komme ud af byen:-) Generelt syntes jeg at storbyerne i Indien er noget man ikke skal bruge alt for meget energi på, der er ALT ALT for mange mennesker og man vil hurtigt opleve at man har brug for en puster. Efter Holi vil jeg tag til Agra og se Taj Mahal( det skal ses:-) og prøv at tag sandalen af og sæt jeres bare føder på et stykke af mamoren men pas på ikke at brænd jer for meget:-)
                Der på ville jeg tag ud i rajasthan og rejse rundt, prøv evt. en kamelsafari hvor man sover under åben himmel.
                Det vil i godt kunne bruge en måneds tid på.
                Jeg har lavet et ret groft kort som i kan se her:
                http://maps.google.com/maps/ms?hl=da&client=safari&ie=UTF8&msa=0&msid=215686811821656016307.0004a06cc5a28dd27bf75&ll=28.478349,75.541992&spn=6.255511,7.701416&z=7

                #3537547
                 amg86

                  Hey Theis

                  Jeg skal også et smut til Indien, og vil gerne ned omkring Chennai. Har du nogle gode fif dertil?

                  Lyder som en fin rute oppe i nord, hvordan er det lettest at komme rundt? Tog?

                  #3537553
                   Michaystrom

                    Tak Theis!
                    Det lyder fedt, men når du siger kamelsafari er der så nogle selvskaber eller er det en lokal? Det lyder super fedt, hvor mange dage er det typisk?
                    Er Holi der hvor du katsre med vandballoner med farve? ( det er den jeg tænker på )

                    Tak for kortet. Er der nogle slmkvatere der skal ses ?

                    I filmen Slumdog millionaire omtaler de en kæmpe vaskeplads man skal se 🙂 ved du hvad jeg tænker på ?

                    #3537554
                     Michaystrom

                      – Jeg så lige du havde været i Bolivia, er det fedt ? Vi skal nemlig til Sydamerika efter Indien 🙂

                      #3537558
                       Michaystrom

                        Okay, det burde være til så 🙂
                        hehe tak for det, vi må tage med nogle drenge så, for vi er ikke så hardcore i forvejen. Er det noget fed natur man kan opleve i Nordindien ? Nationalpark osv?

                        Fedt! hvad skal opleves i Bolivia ? vi vil rigtig gerne opleve noget storslået natur!

                        #3537559
                         amg86

                          Mange tak for svaret. Har en måned i Indien, og havde tænkt mig at dele turen lidt op så jeg både fik set lidt af nord og syd. Har kun tænkt mig at bruge en dag eller to inde i storbyerne. Vil rigtig gerne ud og se noget natur. mellem Chennai og Thailand ligger der nogle ører. kender du noget til dem?

                          #3537562
                           theis.jorgensen

                            @amg86. de hedder Andamanerne og det er nogen super dejlige øer, de er dog lidt vanskelige at komme ud til da det kræver en speciel tilladelse, den kan man få i Calcutta, hvor man også kan vælge at flyve der ud eller den meget billiger men også krævende måde, at sejle. Jeg ved faktisk ikke om der kan udstedes tilladelse nogen steder i Madras, der er så vidt jeg ved ingen rejseselskaber her hjemme der kan hjælpe en med at komme der ud.

                            #3537563
                             Anonym

                              @Michaystrom jeg kan ikke være så behjælpelig med bolivia da det er vildt mange år siden jeg var der:-(
                              Der er en masse nationalparker i nordindien.
                              se evt. http://www.indianholiday.com/india-wildlife-holidays/national-parks-in-india/national-parks-north-india/

                              #3537555
                               Theis

                                @mag86. Madras eller Chennai er igen en storby og det er altså ikke det fedeste i Indien, syntes jeg. Det kommer jo også an på hvor meget tid du har. Men jeg vil forslå dig at tag ned til Pondicherry og være et stykke tid, du kan evt. leje en motorcykel eller bil og så bruge en hel dag på at køre ned langs kysten til Trankebar, som er et gammelt dansk fort, det er sgu meget sjovt at går rundt i.
                                Til dit spørgsmål om transport så ja tog er det beste, man kan tag busser men det er virkelig hardcore, ellers kan man leje bil med chauffør det ordner de fleste hoteller for en og det er billigt, den lidt sjove måde er at tag ned på en taxi holdeplads og så lade chaufførene prutte hinanden ned, det kraver dog at du så holder fast i en stolpe eller noget for de står og hiver i en:-)
                                god tur.

                                #3537556
                                 theis.jorgensen

                                  @Michaystorm Stort set alle hoteller og hostels kan hjælpe med at arrangere en kamelsafari, man kan komme alene afsted med det er dyrt så typisk er det i grupper. Det er som reelt 3 dage altså 2 overnatninger, man kan også tag en enkelt dag, hvis det andet er for dyrt.
                                  Holi er der hvor man smider med fave, ja:)
                                  Ved ikke lige noget om en vaskeplads, men hvis i vil se slum så er der et gigantisk slumkvarter i Delhi, men går ikke to piger der ind alene, find et par gutter at tag med, ikke at det er livsfarligt, bare lidt ubehageligt fordi de er vildt nærgående.
                                  Ja Bolivia er fantastisk det samme kan siges om Chile i skal bare lige være opmærksomme på at det er sindsygt dyrt at flyve over stillehavet, altså fra asien til nord og syn amerika.

                                Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 25 i alt)

                                Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                                © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                                Log ind med brugernavn & kodeord

                                eller    

                                Glemt dine oplysninger?

                                Create Account