This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym iona

Hejsa 🙂

Først og fremmest vil jeg sige at denne tråd ikke bliver original – jeg har søgt en del på siden, og læst en del tråde om emnet, men jeg føler ikke rigtigt jeg er blevet klog nok på emnet.

Sagen er at jeg tager til Indien om 3 uger, derfra kan jeg lige så godt ende i egypten som i Vietnam. Der står på diverse hjemmesider at jeg skal have helt op mod 8 vaccinationer, og derudover malariamedicin.

Problemet er at der er SÅ MANGE bivirkninger ved medicinen, og endnu flere ved vaccinerne (selvom sidstnævnte stadig bliver fejet ind under dokterens tæppe).

Jeg vil citere en læge, som efter min mening forklarer medicin meget smukt:
    “Al medicin er gift. Al gift skaber en reaktion i kroppen – og nogle gange er denne reaktion fordelagtig”.

Jeg har virkelig ikke lyst til at tage hverken medicin eller vacciner – og jeg undrer mig over om jeg er den eneste der har det sådan?

Er der nogen her på siden der har haft success med at rejse rundt i Indien (og deslige), uden nogen form for vaccine eller medicin – og klaret det fint?

Det skal siges at jeg har brugt lang lang tid på at lave en hjemmelavet myggecreme, som indeholder næsten alt de ikke kan lide. Så jeg føler at jeg har mig en god mygge”skræmmer” (som endda er god ved huden) 🙂

Men er det nok?

Er primært interesseret i at høre fra folk der har rejst uden medicin og vacciner – specielt hvis de har gjort det uden succes.

Peace 🙂

Anonym Anonym

Helt enig med Lisbeth.
    Og vil i samme forbindelse sige, at alt du indtager kan fungere som gift, det kræver blot tilstrækkelige mængder, selv vand

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej .
    Havex er, vigtig den skal du have,maleriepiller er ren gift,
    Folk glemme helt at snakke om dengifever,den er meget mere udbredt ind malria er i östen ikke i Afrika,chancen for at blive stykken af myg som baere marlaier er meget små,hvis du holder dig til back packer trail,men mange for dengifever,som ikke kan behandels som malria kan,den er mere farlig,da malria kan behandles hurtig,snak med laegen i DK om at tag en kur med hvis uheldt er ude,så du kan behandle dig selv ind til du kommer til en laege,der kan fortaelle dig om du er smitte,laese om symptomer, husk hvis der er et område med malria er de lokale også smitte og ville advare om det,lars

Anonym Anonym

Det må vist være Havrix, du mener

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej.
    Yes sir, Havrix er meget vigtig,Folk köber sig fattig i malaria medicien og selvom du spiser dem kan du, stadigvaek vaere smitte ,unden at vide det da dine piller holder feberne nede, men skulle jeg rejse i Afrika hvor man har den dölige form for malaria ville jeg nok overveje at spise dem,
    men lydt til din laege og föle selv hvordan du har det,snak med de andre back packer der rejser rundt,rejser du på den berömte back packer trail, er der meget små chancer for at blive smitte,men rejser du dybt ind i junglen ja så er der störe chancer for at blive smitte,lars

Anonym Lisbeth

Det står enhver frit for – i de fleste tilfælde – om man vil vaccineres eller ej. Der er dog lande, som kræver visse vaccinationer for at give indrejsetilladelse.

Flere af de sygdomme man vaccinerer imod, kan have dødelig udgang, hvis man inficeres med dem eller man kan bringe smitte med sig på sin videre færd eller med hjem.

I f.eks. Indien har en stor del af befolkningen dårligt råd til lægebesøg ved sygdom og slet ikke til vacciner.

Så set fra mit synspunkt er det ikke særligt ansvarligt, at rejse uden at blive vaccineret…uanset om man har lyst eller ej.

Det handler jo ikke kun om ens eget helbred, men også om andres.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account