Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/backpackerplanet.dk/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2854

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/backpackerplanet.dk/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2858

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/backpackerplanet.dk/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/output.class.php on line 3708

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/backpackerplanet.dk/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php:2854) in /var/www/backpackerplanet.dk/public_html/wp-content/plugins/paid-memberships-pro/adminpages/reports/login.php on line 418
vacciner og penge i Vietnam m.m. | Backpacker Planet

This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Allan3

japansk hjernehindebetændelse er måske relevant, men det kommer an på om du kun skal være i byen eller du også skal ud i junglen/ikke turist områder.
    Noget malaria medicin, måske som kur under hele turen, eller noget mere akut, men det skal du snakke med din læge om da det er på recept. Jeg er altid lidt skeptisk over for alt det der malaria medicin, da jeg syntes der er flere bivirkninger end fordele ved at tage det hele turen, men det skal du selv vurdere, det bedste er jo at beskytte sig med noget myggemiddel

Desuden kan du få din læge til give dig noget du kan have med, jeg har fået noget som hedder Vepicombin Novum som er mod betændelse, og Ciprofloxacin Actavis som er mod diare.

Hvor lang tid skal du være afsted??

Anonym wadil

jeg nok være væk i lige under 3 måneder.. japansk hjernebetændelse er jeg ikke hel vild med især fordi der har været så få tilfæde de sidste 20 år.. malariamedicin er heller ikke mig fordi jeg også synes bivirkningerne er for store..

Anonym Allan3

Når det er ca 3 måneder er japansk hjernebetændelse vist heller ikke anbefalet, men malaria kommer an på om du skal være i byen hele tiden eller om du skal ud i landet, måske kan du nøjes med at tage det når du skal ud i landet.
    Jeg kender en der har være i thailand og Cambodja i 3 måneder, kan brugte ca. 30.000 på hele turen.

Anonym wadil

Jeg skal rejse til vietnam, thailand og muligvis flere små lande her om 1 måned. Jeg har hep A+b samt stivkrampe/drifteri. Jeg har tænkt mig at få tyfus men er der flere vacciner jeg skal have. og er der nogle der har styr på hvor mange Penge man må have på sig.. Jeg regner med at medbringe USD og THB.. Er der nogle der har erfaring med hvilken sedler (store/små) der er bedst og hvor mange kontanter jeg skal medbringe. Derudover er der så nogle der har gode foreslag til hvad jeg skal medbringe på min rejse og hvor man kan købe en billig backpackertaske 🙂

Anonym nenner

Henvend dig til hos evt “Rejseklinikken” de ved alt om det du skal have af vaccinationer, og så er de billigere end din praktiserende læge. Der er masser af ATM´s i Asien, så vi rejser altid med visakort og hæver hvor vi kommer frem. Med hensyn til Malaria så spørg lægen, det er ikke obligatorisk, vi får altid Vibradox (et præventivt antibiotikum) Malerone har vi med, men får det kun hvis Malaria er påvist via en blodprøve. Har endnu aldrig fået brug for det. Hvis du skal til Vietnam og Thailand bør du se Laos og Cambodja, skønne lande. Hilsen Annette

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account