This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Kasper

Min datter er på jordomrejse, og er for tiden i Malaysia. For et par uger siden var hun sammen med et rejseselskab på vej gennem Kina, hvor hele selskabet fik væggelus på et herberg ude på landet. Hun har slæbt dem med lige siden, og kan ikke komme af med dem. Er der nogen, der har gode råd til, hvordan man kommer af med de små møgdyr da de gør det til en plage at rejse rundt lige nu. Er der noget, man kan smøre sig med/sprøjte med, eller kan man evt. gøre noget andet?

Anonym Tine H

Hej Kasper

Jeg rejste i Asien for et par måneder siden og var så uheldig at blive ramt af væggelus to gange. Det er vigtigt, at hun vasker ALT som kan vaskes inkl rygsæk på minimum 60 grader. Det er særlig vigtigt, at rygsækken også vaskes da de kan gemme sig mange steder og man ikke altid kan se dem. Så skal alt andet ud og ligge i solen eller smides i fryseren i minimum 24 timer, selvfølgelig ikke elektronik, men kamerataske osv.

Så bliver hun nødt til at informere det hostel hvor hun bor nu ellers risikerer hun at væggelusene inficerer sengen og så bliver de rigtig svære at komme af med. Jeg vil forslå, at hun køber noget nyt tøj og smider alt andet til vask lige med det samme.

Hun kan ikke forhindre bid med creme eller andet, men hun bliver simpelthen nødt til at tjekke hvert sted om de har bed bugs. Man kigger under lagner, i kanten langs madrassen (youtube evt. en video) og finder man mørke pletter, så kan det være tegn på væggelus.

Hvis hendes bid klør, så kan hydrocortisone creme måske hjælpe

Mvh
    Tine – http://aworldofbackpacking.com

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account