This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Pernille19

Hej! Jeg skal med min veninde et ½ år til Thailand, med afrejse til Januar. Vi har forskellig steder hørt at man under et så langtvarigt ophold, vil komme til at tabe sig meget pga. den anderledes kost. Er der nogen af jer som har erfaringer med det? Er det sådan at man ligefrem skal prøve at “fede sig op” inden man tager afsted? Et lidt sjovt spørgsmål, men håber at der er nogen som har erfaringer med et:)
    Hilsen Pernille

Anonym rmk

Jeg var i thailand med nogle venner på et tidspunkt. 2 piger og en dreng. Tøserne tog begge på mens vi var der (den ene nåede 4-5 kilo på en måned) mens os drenge ikke rigtigt rykkede os…jeg tror måske min kammerat tabte lidt. Så det jeg tror ikke man kan sige at man taber sig af at være i thailand. Jeg spiser selv5-6 gange om dagen når jeg er afsted, men hvis mna ikke kan lide maden så taber man sig nok…
    Men lad være med at fede dig op – du skal jo have bikini på ikke 😉 Og hvis det går helt galt så er der Mac D. over det hele..
    God tur

Anonym Marlene

Jeg ville nok heller ikke satse på en fede kur. Jeg tog også på mens jeg var afsted og det kender jeg også flere der har gjort. Generelt i Asien spiser man meget mere ris end herhjemme og det er rigt på kulhydrater, som sætter sig lige i bæltet. Dem der tit taber sig er de seriøse spare backpackere, som rejser rundt uden penge og nærmest ikke har råd til mad og derfor næsten ingenting spiser. Eller hvis man selvfølgelig er kræsen og ikke kan lide deres mad.

God rejse. Thailand er et fantastisk land at rejse i.

Anonym Josephine

Drop fedekuren – det er helt latterligt…

Du vil opleve at maden i Asien er meget sundere og mindre fed i Asien. Kombineret med mange er mere aktive end til dagligt taber mange sig.

Men det er fedtet der ryger.

Som rmk skriver er der altid McD, men jeg tror du vil nyde den thailandske mad.

Skulle du tabe dig – så betragt det som dit livs sjoveste slankekur.

Anonym Anonym

På trods af at jeg elsker thai-mad og jeg virkelig tog for mig af retterne, samt div junk-food. Så tabte jeg mig i den periode jeg var afsted, det var et par mdr. Jeg var så også ret mave-syg da jeg var der.
    Jeg har også prøvet det i andre lande, men det var fordi at maden var så ulækker at jeg ikke havde lyst til at spise noget med kød i og blev derfor underernæret – meget effektiv og usund måde at tabe sig. Når man ser kød ligge i solen hele dagen med fluer over det hele og stanken er ikke til at holde ud, så får man lyst til at blive vegetar.

Jeg tror at mange taber sig har noget med aktivitet at gøre.
    Nogle træner meget til dagligt og mister muskelvvægt. Desuden går man meget og det gør at man forbrænder meget, men man tager ikke noget særligt på i muskelvægt – se bare på marathonløbere de har jo ikke så store muskler.
    Jeg tror at det bare er den anderledes dagligdag med en anden form for aktivitet end man er vant til.

Dehydrering kan man også tabe meget vægt af, det er det som mange slankekure går ud på f.eks. dem hvor man ikke må spise salt. Salt binder vandet i kroppen, når der er mindre salt mister man vand og dermed vægt – dog ikke fedt, så når man igen får væske nok, så tager man det hele på igen.

Så er der den anderledes kost hvis der ikke er den samme ernæring som vi er vant til og kroppen dermed har vænnet sig til at få, så bliver man underernæret og trækker på depoterne – fedt. I mange andre lande spiser man ikke så meget kød, især ikke rødt kød, derfor får du ikke de proteiner du er vant til og kroppen trækker på depoterne og taber dig – det er egentlig også hvad slankekure går ud på.

Dem der tager på, der kan det være fordi at de spiser meget junkfood eller får en mere fedtholdig kost end de er vant til – de bruger meget olie i forhold til hvad vi gør. Hvis man drikker en masse bajere, så kan man også tage på af det..

Bare nyd turen, spis når du er sulten, spis det du får lyst til – kroppen ved godt selv hvad den har brug for og skal nok gøre dig opmærksom på hvis det er en gang stegte nudler den har brug for drik massere af vand.
    Der er ingen lov der siger at du ikke må tage ind på en Burger King eller lign, for at få fyldt maven med mad der ligner det som du er vant til. Desuden har de framragende toiletter. Den slags steder er gode til at få en pause fra alt det fremmede. Men lad nu ikke din rejse blive til “Super Seize Me – in Thailand”
    Det kan også være at du finder en dansk restaurant af en dansker der er faldet for Thailands chame og har bostat sig der.
    Thaimad skal laves af thai’er, vestlig mad skal laves af vesterlændinge og dansk mad skal laves af danskere – for de ved hver især noget om hvordan man laver mad fra det land de kommer fra. Hvis du f.eks bestiller en pizza, burger eller lign på et thai spise sted, så ved de ikke hvordan man laver det både opskrift og hygiejne så du får dårlig mad og større risiko for at blive syg – den erfaring kostede min over en uge i sengen med diarre og en penicilin kur. Desuden kan jeg ikke sige det mange gang nok, spis hvor du ser thai’er spise, de ved hvor man får god mad og de spiser ikke de dårlige steder, vær desuden opmærksom på om kødet er på køl – hvis det ligger fremme og ikke er på køl, så skal du finde dig et andet sted.

Så mit bud er at årsagerne til variationer i vægten
    – fysisk aktivitet mere/mindre/anderledes end normalt
    – kostens sammensætning og
    – dehydering

Mad er også en meget stor del af en kulturs identitet, se bare pølsevogne, smørrebrød, frikadeller og alt det, så bare nyd det.

Rejs og vær glad.

Anonym Anastasia R.

Hej! Jeg var afsted med min mor, et år siden. Vi var i Thailand i 2 uger, og jeg fik tabt mig 8 kg. Men nu spiste vi også kun 3 gange om dagen, og da det er rigtigt varmt, så sveder man meget, man drikker mere vand. Derfor vægttabet gik hurtigt. Og jeg vil med glæde tilbage igen, for at tabe mig endnu mere!

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account