This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym TOBY

Cool.
    Mit forslag er, at du medbringer et telt.

Anonym Flowboy

Hej!

Jeg kan slet ikke lade være med at spare op – for til sommer vil jeg gerne et sted hen. Mit budget er på cirka 20.000 (gerne meget meget mindre).

Jeg regner med at bestille flybilletter i januar 2011 (for at være et halvt år i forvejen, så jeg kan score de billigste billetter)

Jeg vil rigtig gerne leve mega-spartant. Jeg vil gerne gå rundt og bare møde nogle spændende mennesker – lokale såvel som rejsende. Jeg kunne da også godt finde på at hoppe på en eller anden guidet tur, for at møde nogle backpackere. Jeg vil helst være spontan og tage beslutningerne på destinationen.

Sydamerika – hvor er det billigst at flyve til og fra? Guatemala, bolivia, Peru, etc.. Jeg er primært interesseret i de spansktalende lande, da jeg netop er igang med at lære spansk og vil have helt tjek på det. Jeg vil også gerne tage på spanskskole. Evt. “couchsurfe” fra den ene spanskskole til den anden.

Kan man godt bare beslutte, mens man sidder på en spanskskole i Equador: “Nå, godt så, jeg finder en bus og tager nu til Honduras og finder en anden spanskskole eller noget overnatning. Wow, sejt, der er en regnskov – den ska jeg se – Amazonas – og så gør jeg dét!” ?

Alting herhjemme er så systematiseret, jeg vil gerne ud på mit eget store spontane eventyr 🙂

Juli og August 2011 – det er dér jeg tager afsted.

Har i andre forslag end sydamerika, så er jeg fresh – fortæl 🙂

Jeg vil osse gerne arbejde frivilligt, jeg rejser i to måneder…

Jeg glæder mig meget til at høre fra jer 🙂

ps. jeg har tidligere været 7 uger i nepal, på et arrangeret ophold, megafedt – men jeg har lyst til at være mere på egen hånd, og selv føle mig frem og vælge hvem jeg vil være sammen med / hvilke grupper jeg vil være en del af / hvad jeg vil lave – og tage disse beslutninger dernede, efterhånden som intuitionen viser mig vej 😛

Mange hilsner,
    Patrick

Enjoy!!

Anonym Kiaveise

Hej.. Dine planer lyder rigtig fedt.. Men hvis du regner med og kun arbejde frivilligt så vil jeg tro du skal spare meget mere sammen.. Tror altså 20.000 virkeligt er i underkanten..

Anonym Claus

Du skal lige gøre dig klart, at afstandene er store i Sydamerika. Det med bare at tage fra Ecuador til Honduras, kræver enten laang tid i busser eller at købe en dyr flybillet. Det er ikke billigt at flyve mellem landene i Latinamerika.

Jeg vil anbefale, at du søger efter flybilletter til Nicaragua eller Honduras. Mexico plejer heller ikke at være dyrt.
    I Sydamerika vil jeg sige Sao Paulo, men det er du jo ikke interesseret i, måske du kan finde en billig billet til Lima. Det kan nogle gange godt betale sig at søge billetter, der går via Miami eller Atlanta.

mvh
    Claus

Anonym Dennis Larsen

Jeg vil klart anbefale Guatemala.

Jeg boede i to måneder i byen Xela, hvor jeg så tog rundt i weekenderne, og læste spansk og underviste små børn i engelsk, i hverdagen.
    Den spanskskole jeg gik på, sagde man bare om fredagen om man kom igen om mandagen, til en uges undervisning mere, eller om man rejste videre, og så hjalp de gerne med at arrangere transport videre til næste destination.

Ang. dine vandre planer, vil jeg anbefale at du tager “bus de pollo”, eller kyllinge bussen. Jeg rejste selv gennem Guata med offentlig transport, og var eneste turist med bussen, så kom rigtig i snak med de lokale.

Hvis du har planer for at besøge mange lande, så husk lige at tjek op på de forskellige visum og vaccinations regler, men det ved du nok fra din tur til nepal.

Hvis du har flere spørgsmål eller mangler en god kontakt til et B&B eller en spansk skole i Guatemala, så er du velkommen til at skrive til mig på dennislarsen@mail.com.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account