Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3532511
     sisselsn

      Hej derude!

      Vi er to piger, som tager til Nepal I 3 uger fra midt April til slut.
      Vi har været inde og læse om de forskellige trekkingsruter, og den helt store drøm er at nå op til Everst Basecamp, dog har vi læst/hørt at dette trek vil max. tage 20 dage, hvilke vil være for lang tid i forhold til vores allerede bestilte flybillet.
      – Vi har kigget på to andre trekkingsrouter:
      1. Annapurna Circuit trek
      2. Annapurna Sanctuary trek
      3. Helambu
      4. Langtang

      – Vi vil meget gerne høre jeres meninger om disse trek, hvilken kan anbefale og hvorfor?

      -Herunder transport muligheder fra Kathmandu til Pokhara: Kan det betale sig at tage med en af de daglige busser eller er det lettere med fly, og hvad er prisen for en flybillet?

      Vh Sissel

      #3532534
       Anders

        Jeg var på et super fedt 10-dages trek i Langtang området og det var en helt uforglemmelig oplevelse, og det skulle såvidt jeg har hørt heller ikke være ligeså overrendt som fx. Annapurna.. Men jeg har kun hørt positivt om alle områderne, og jeg tror somend det vil være en fantastisk oplevelse uanset hvad man kaster sig ud i:) Nepal er bare fantastisk

        Rigtig god tur!

        #3533226
         Stine

          vi trekkede på abc (Annapurna base camp) og det var fedt!! Vi brugte 6 dage på at komme op og ned. De anbefaler at man bruger 10 dage, men det kan godt gøres hurtigere hvis man er i form til det. Det kan sagtens gøres uden guide, men pas på i sneen, trekking sporet er tit væk da det blæser og sneer hele tiden!
          Jeg vil anbefale at flyve frem og tilbage. Det tager max 1 time, hvor imod busturen tager 8 timer på en god dag for bussen. 😉

        Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

        Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

        © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

        Log ind med brugernavn & kodeord

        eller    

        Glemt dine oplysninger?

        Create Account