Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3507615
     Anine & Trine

      Når man skal rejse rundt som backpacker i Østen, hvordan forholder man sig så bedst til valuta?
      Hvad er bedst at have med – rejsechecks, 2 forskellige kort, kontanter? Eller er der andre alternativer?
      Hvad er jeres erfaringer?

      #3507616
       Anonym

        Hej

        Jeg har rejst i Indien og Nepal og jeg havde ca. 500$ på mig ellers havde jeg kun mit Visa kort med og det gik fint.

        #3507622
         sara

          Hdj. Jeg er lige kommet hjem ra en tur i thailand. Jeg rejste med mit visa kort og det var fint. Men næste gang vil jeg nok tage to kort med da jeg mistede mit kort derude. Hvis alt glipper er det meget nemt at få lavet western union transfers så lad være med at bekymre jer. Jeg klarede mig i 3 måneder uden noget som helst andet end western union. Jeg fik overført 7000 kr hvergang jeg manglede penge og havde ellers pengene på mig og i min bungalow eller på mit værelse. Der har aldrig været nogen der har stjålet dem.. og jeg har ikke gemt dem godt eller noget. Rejsecheks og dollars er ikke nødvendige i thailand, men hav lidt lokal valuta i små sedler til de første køb/taxa og undgå at veksle i lufthavnen. Men visa burde være nok.

          #3507636
           Anonym

            Bare et lille tip! Få dig et VISA-kort fra Skandia Banken. her er intet gebyr ¨på at hæve i udlandet. Så når man kan hæve hele tiden uden at betale behøver man ikke gå med så mange penge på sig. Kortet koster vist 125 om året, men de er jo hurtigt tjent ind, når man tænker på, at det normalt koster 30 kr pr. gang man hæver.
            Skandia Banken findes kun på nettet, men det er virkelig nemt. skandiabanken.dk

            #3507649
             Anonym

              Har rejst nogle gange i Thailand. Har til noget af turen haft danske penge med, da de små vekselskure giver meget bedre kurs end bankerne.

              #3508014
               LineMeldgaard

                Tag visa-kortet med, men ha’ altid nogle dollars på også.

              Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

              Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

              © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

              Log ind med brugernavn & kodeord

              eller    

              Glemt dine oplysninger?

              Create Account