This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym TrineRasmussen

Hej alle.. I plejer at være så gode til at hjælpe så nu spørger jeg lige endnu en gang 🙂 Jeg skal snart til Argentina, men er lidt i tvivl om hvad jeg skal veksle til, hvor meget og hvor mange forskellige valuta ? Mvh Trine.

Anonym DanielJohansen

Argentinske peso. Kursen svinger selvfølgelig lidt, men er som regel 135 til 150.. Du behøver ikke tage alverden med, hvis du flyver til Argentina finder du masser af hæveautomater i lufthavnen. Jeg tager altid 100 USD med til nødsituationer, de ligger selvfølgelig ikke sammen med mine andre værdier:) Det er til nødsituationer eller bare til et ekstra visum hvis jeg finder ud af jeg vil forbi nabolandet og det pågældende land kræver det.

.. Men derudover er rådet bare at tage et ekstra kreditkort med. Din bank opkræver dig 30 DKr på hævning i udlandet og der er desværre ikke længere en vej udenom:( maksimumgrænsen er 2.000 kr. på hævning i automat eller hvad den pågældende automat maksimalt tillader. Dertil skal du betale den lokale bank for hævningen. God tur:)

Anonym Claus

Det kommer an på, hvilket kort du har og i hvilken bank. Jeg kan hæve 3000 pr dag.
    Hvis du tager et Visa Electron med, kan du hæve et højere beløb end med et Visa/Dankort.

Husk nu at holde de to kort adskilt. Et har du på dig, og det andet smider du i rygsækken.

Det er også en god ide at have nødpengene i små sedler. Og gerne lidt spredt i rygsæk og på sig
    Man er altså på den, hvis man mister det hele. Eneste mulighed er via Western Union, men det er jo heller ikke gratis.

mvh
    Claus

Anonym TrineRasmussen

Mange tak for svar, det er så dejligt når der er nogen der gider tage sig tid til at hjælpe.. Og den med det ekstra kort havde jeg faktisk helt glemt, så tak for det 🙂

Anonym TrineRasmussen

Men hvad gør man så egentlig hvis man er så uheldig at få stjålet begge kort, jeg skal alene, så der er ingen jeg lige sådan kan låne af ? Mvh Trine.

Anonym Anonym

Hej Trine.

Det er et par år siden jeg har været i Argentina, så det kan godt være mit råd er “outdated”!

Da jeg var afsted (08) var det ikke muligt, at hæve ret mange penge af gangen i hæveautomater uden for Buenos Aires – det betyder du skal hæve en del gange, hvis du ikke betaler med kreditkort når du betaler for hostels osv. Det er gratis, at bruge dit DK-kort eller Mastercard til betalinger i butikker, men som Daniel skriver så koster det 30-35 pr. hævning fra en automat. Så jeg vil råde dig til at tage en del penge med hjemmefra ca. 1500 kr. og så bruge dit kort så tit du kan.

Angående dit seneste spørgsmål, så er der ikke andet at gøre udover, at holde kortene adskilt (god ide med to kort), men hvis uheldet er ude, kan du oprette en mastercard konto i udlandet. Det er dog lidt bøvlet. Jeg brugte selv 5 dage på det i USA, efter jeg havde fået stjålet alt

Anonym Claus

Hvis du får alt stjålet, så kan du få lavet en pengeoverførsel f.eks via Western Union.

Dine venner/familie sender penge til dig via Western Union, og du kan så hente pengene i en Western Union filial. De findes overalt.

Det er ikke gratis at bruge denne mulighed, men det kan være en langtrukket affære at få et nyt kort sendt til Langbortistan.

Du skal ikke forvente hjælp fra ambassade til økonomisk hjælp.

mvh
    Claus

Anonym DanielJohansen

Som Claus siger er Western Union bestemt heller ikke gratis. Skulle du være så uheldig at miste begge dine kort og du har lang tid igen kan det måske godt svare sig at få dem tilsendt. du venter selvfølgelig bare med at aktivere dem til de er kommet frem.. Det kan fremsendes på ned til 2-3 dage, men ligger også i et prisleje af omkring 700-1000 kr. Du kan bruge en ambassade eller generalkonsulent som postadresse, men send dem en mail først. Det er bare, at spørge på et Western Union kontor til sammenligning.. Mig bekendt har de fleste postkontorer også Western Union. Kig også om din rejseforsikring måske dækker det under tab af dokumenter og papirer..

Anonym TrineRasmussen

Tak for svar begge to. Det hjalp rigtig meget og nu føler jeg mig lidt mere rolig 🙂

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account