This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym R Gyldenkerne

Hej med jer
    Der Kommer lige endnu et spørgsmål angående vores forestående rejse til Cuba-desuden tak for de mange svar på vores sidste indlæg!!
    Vi ville bare høre om der er nigen der har god erfaring med bare at medbringe sit visa-kort, og derefter hæve pesos convetibles direkte i automaterne, eller skal man hellere satse på at have US dollars med hjemmefra og veksle når man ankommer til Cuba??
    HVis der er andre gode råd er de meget velkommne!!
    MVh Rasmus,Jakob og Mathias

Anonym Signe

Hej Rasmus, Jakob og Mathias!
    Tag ikke US dollars med! Hvis I vil veksle dem tager de nemlig 20%. Ret sindssygt, men sådan er det. Hæveautomater hænger altså heller ikke på træerne i Cuba, det er de færreste steder man kan betale med visakort og I vil få brug for pesos convertibles allerede i lufthavnen til en taxa ind til byen. Jeg gjorde det at jeg tog euro med som jeg vekslede lidt af i lufthavnen bare så jeg havde til de første par dage, og så fandt jeg heldigvis en hæveautomat senere.
    Jeg er lige kommet hjem fra to måneder på den smukke ø, så spørg endelig hvis der er noget.
    Mvh Signe
    signelindgren@hotmail.com

Anonym rmk

Hej drenge.
    jeg vil ikke modsige Signe, men med al respekt:
    Der er et veksle gebyr på 11-12 % uanset hvad man gør. Indtil midt i april ca var det kun USD der var ramt af dette, men så besluttede de sig for at gøre det over det hele. Hvis dette har ændert sig siden maj 2005 tager jeg mine ord i mig igen.
    Jeg var i cuba i 3 måneder og havde bare mit VISA kort med. Det fungerede fint. Men hvis man skal ud på landet kan det være en god idé at hæve lidt ekstra. På de fleste hoteller tager de VISA.
    Faren ved at have mange kontanter på sig er jo at man mister dem…de kan fandme være langfingrede derovre 😉
    Sørg for at få vekslet nogen penge til cubanske pesos på et tidligt tidspunkt… (ca 25 på en dollar).
    God tur.

Anonym Marcus Fritz Carstensen

Hvor meget er en Cubansk peso værd? 😉

Anonym Rasmus Gyldenkerne

Hej Marcus,

Nyeste tal er, at der går cirka 1.2 CUC(Pesos convertibles) til en EURO, og 24 Pesos Cubanos til en CUC)

kig evt. her: http://www.bedincuba.com/cuba_monedas_cuc.htm

God tur!
    R Gyldenkerne

Anonym camilla

hvor mange penge skal man have med til cuba , i 28 dage , første gang rejse

Anonym Julie

Hvad er 20 kr hos dem i Danske kr?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account