This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym ronron

Nu er jeg lige pludselig kommet i tvivl! hvilken valuta bruger de i vietnam? jeg rejser om 2 uger og har hele tiden troet at de brugte deres dong men søger man på booking.com og får oplyst hotellets pris i ejen valuta står der US dollar. Nogle der har været der om ved hvad man skal veksle til?

Anonym Anonym

Vi brugter vietnamesiske dong, som vi hævede i deres automater. Vi havde også US dollar med, men brugte dem ikke.

Anonym LisbethFriis
    Anonym ronron

okay tak! det var rart at få på plads.. og man skal ikke søge visum heller når man kommer ind i landet over landegrænserne vel?

Anonym LisbethFriis

Det kommer an på, hvor længe du har tænkt dig at være i Vietnam!
    http://www.ambhanoi.um.dk/da/menu/Borgerservice/F%C3%B8rrejsen/Pasogvisum/

Anonym Helle

Du kan bruge både dong og USD. Nogle gange ved køb af større ture kan det være en fordel at tjekke priserne i de to valuta – deres veksling er nogle gange helt hen i vejret, så man får en klart billigere pris ved at vælge den ene valuta frem for den anden (men alt i vietnam er billigt anyway…)

Desuden forhandlede vi tit hotelpriser i USD, det var lidt lettere – det er nogle år siden, det kan være det har ændret sig 🙂

Anonym Ehm91

Jeg var I Vietnam for et år siden og jeg skal dertil igen om et par dage. Min erfaring siger mig, at dollars virker ligeså godt som dong de fleste steder – man skal bare, som Helle også siger, lige holde øje med kursen. Hvis man fx forhandler om prisen i dollars, kan man være ret sikker på prisen stiger lidt når de regner om til dong. Men alt er jo billigt, så det går nok (:
    Og så husk lige at det er nytårsaften d. 23 januar. Sørg for at få hævet penge før det! For nytåret varer lang tid og i den periode er de fleste ATMs tomme, fordi dem der skal fylde dem op holder ferie ^^

Anonym westbamgirl

VND, fås hos Forex : )

Anonym Anna Nielsen

Jeg er næsten lige kommet hjem fra Syd-Øst Asien vi rejste over land ind i Vietnam, hvor vi fik 14 dages gratis turistvisum og de bruger DONG! 🙂

God rejse og pas på trafikken.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account