This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Rasmus

Enig med ovenstående.. Oplevede dog et par gange i Indonesien/Borneo at mastercard blev foretrukket.. Men man kan altid finde et sted at hæve med visa.. Bankerne anbefaler dog at du tager 2 kort med da magneterne osv kan blive beskadiget på turen… Jeg medbringer altid et par hundrede dollars også, som kan bruges til “bestikkelse” ved grænser osv…

Anonym Miss Buch

Hej

Jeg skal til Thailand, Borneo og Malaysia

Jeg tager mit visakort med, men:

1. Er det en god idé og have lidt valuta med hjemmefra??

2. Hvis ja, hvilken slags??

3. Jeg vil tage et ekstra kreditkort med, hvad kan jeg bruge flest steder? Mastercard eller american express??

tak

Michelle

Anonym Jesper Jensen

Hej Michelle

Du kan nemt hæve lokal valuta i de lande du skal til. Start med at hæve i lufthavnen i Bangkok, hvor du sikkert lander.

Jeg har altid cirka 100 dollar i mindre sedler med som en reserverve. De ligger gemt væk i rygsæk eller daypack, og veksles de sidste dage på rejsen, hvis de ikke bruges.

De er gode at have, hvis du løber tør for lokal valuta og ikke kan finde en bank eller ATM. Eller mister mavebæltet.

Et almindeligt VISA Dankort kan bruges overalt – du behøver ikke andre betalingskort.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account