Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3524687
     Rasmus

      Enig med ovenstående.. Oplevede dog et par gange i Indonesien/Borneo at mastercard blev foretrukket.. Men man kan altid finde et sted at hæve med visa.. Bankerne anbefaler dog at du tager 2 kort med da magneterne osv kan blive beskadiget på turen… Jeg medbringer altid et par hundrede dollars også, som kan bruges til “bestikkelse” ved grænser osv…

      #3524681
       Miss Buch

        Hej

        Jeg skal til Thailand, Borneo og Malaysia

        Jeg tager mit visakort med, men:

        1. Er det en god idé og have lidt valuta med hjemmefra??

        2. Hvis ja, hvilken slags??

        3. Jeg vil tage et ekstra kreditkort med, hvad kan jeg bruge flest steder? Mastercard eller american express??

        tak

        Michelle

        #3524685
         Jesper Jensen

          Hej Michelle

          Du kan nemt hæve lokal valuta i de lande du skal til. Start med at hæve i lufthavnen i Bangkok, hvor du sikkert lander.

          Jeg har altid cirka 100 dollar i mindre sedler med som en reserverve. De ligger gemt væk i rygsæk eller daypack, og veksles de sidste dage på rejsen, hvis de ikke bruges.

          De er gode at have, hvis du løber tør for lokal valuta og ikke kan finde en bank eller ATM. Eller mister mavebæltet.

          Et almindeligt VISA Dankort kan bruges overalt – du behøver ikke andre betalingskort.

        Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

        Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

        © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

        Log ind med brugernavn & kodeord

        eller    

        Glemt dine oplysninger?

        Create Account