This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym asbjoern

Har overvejet at købe og medbringe et vandfilter på min rejse til indien + sydøstasien. Det drejer sig om 4 måneder og overvejede om det ikke kunne betale sig både mht. penge og vægt. De filtre jeg har kigget på kan lave en liter rent vand til 0,05-1 kr. Hvad koster vand på flaske i de områder og er der andet jeg skal tage højde for?
    På forhånd tak
    Asbjørn

Anonym J.Kvist

Hej Asbjoern.
    Jeg har ingen erfaring med Indien men har rejst en del i sydøstasien.
    Et vandfilter kunne måske være en god ide hvis det er trekking du vil give dig i kast med men tro endelig ikke at det bliver et problem at få billigt vand. Jeg havde selv vandudstyr med til at starte med men endte med at sende det hjem. Min termopose til min sigg drikkedunk (sigg flasken røg også hjem) har været noget af de bedste jeg invisteret i og den kommer med over det hele. Alle (næsten) flasker passer i den og hvis du ikke har prøvet det kan jeg garantere dig for at du bliver glad for at kunne holde dit vand koldt.
    Mvh J.Kvist

Anonym Anonym

Hej Asbjoern.
    Et vandfilter kunne måske være en god ide hvis det er trekking du vil give dig i kast med men tro endelig ikke at det bliver et problem at få billigt vand. Jeg havde selv vandudstyr med til at starte med men endte med at sende det hjem. Min termopose til min sigg drikkedunk (sigg flasken røg også hjem) har været noget af de bedste jeg invisteret i og den kommer med over det hele. Alle (næsten) flasker passer i den og hvis du ikke har prøvet det kan jeg garantere dig for at du bliver glad for at kunne holde dit vand koldt.
    Mvh J.Kvist

j.kvist

Hej Asbjoern.
    Mvh J.Kvist

Anonym Anonym

Hej!
    Dette er måske en anelse “off-topic”, men hvad er det for en termopose du snakker om? Det lyder ganske smart, f.eks. til trekking..
    Tak 🙂

Anonym Asbjoern

Tak for svaret.
    Regnede heller ikke med at vand var dyrt. Tænkte mere på om det ikke kunne betale sig med et vandfilter alligevel. Min erfaring fra afrika og cuba er at vand på flaske normalt koster ca. 2-3 kroner literen. Derved kan jeg spare en del penge ved at købe og medbringe et vandfilter til 500 kroner der kan rense 1000 liter vand (literpris på 0,5 kr). Samtidig betyder det at skal man drikke 4-6 liter vand om dagen (gange 2 personer) skal man kun skæbe på de 300 g filteret vejer og ikke de 10 kg som 2*5 l vand vejer. Sidstnævnte har selvfølgelig kun betydning på dagsture til afsides steder hvor man ikke kan købe vand.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account