This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym none

Hej alle.

Jeg er ny mht. alt det her med at backpacke, men jeg er blevet temmelig hooked på tanken efter at have hørt mange fortællinger om hvor helt og aldeles fantastisk det er. Specielt Sydamerika virker som “stedet”.

Jeg har dog nogle problemer, for det er ikke lige sådan at tage afsted. for det første har jeg ikke nogen at rejse med, men så vidt jeg har ladet mig fortælle er det ikke noget problem at møde folk når man blot færdes de velbsøgte steder….men hvilke steder er det?
    Jeg har desuden hørt at der efter sigende skulle være nogle lækre vandre-ruter i netop Sydamerika hvor der skulle ligge hostels forholdsvis jævnt henad ruterne, men hvor er det?

Jeg håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe mig.

De venligste hilsener

Stefan

Anonym none

Og så havde jeg da nær glemt noget af det vigtigste: Er det livsnødvendigt at kunne spansk hvis man vil til sydamerika? Jeg valgte tysk i gymnasiet, men jeg tvivler på at mit kaudervælske vil vise sig speielt effektivt. Jeg har ingen problemer med engelsk overhovedet, men jeg ville lige høre om det var nok.

Skriv her på siden eller mail mig.

Anonym jabbi

Hej Stefan.

Jeg er selv i oejeblikket i mellemamerika (Guatemala) Jeg kunne ikke et ord spansk da jeg tog afsted, men fandt ud af, at det nok var en god ide at laere sproget. Heldigvis er her masser af spanskskoler, hvor en uges undervisning koster ca 300 kr. Jeg er sikker paa at du vil faa en bedre, sjovere og LETTERE rejse hvis du kan sproget, bare lidt, da kun meget faa lokale taler engelsk. men som sagt kan du bare bruge en uge eller to paa en spanskskole herovre.

Mht. at moede mennesker vil jeg sige at det overhovedet ikke er noget problem. Du spoerger hvilke steder der er velbesoegte. Svaret er: ALLE!!! Man skal goere en indsats for at komme de steder hen som ikke er velbesoegte, og alle mennesker er meget aabne, eftersom alle jo er ude at rejse, og synes det er sjovt at moede andre. Saa det behoeves du i hvertfald ikke at bekymre dig om

Vandreruter i Sydamerika kender jeg desvaerre ikke noget til – men jeg haaber du kan bruge mit svar.

Venlig hilsen Jabbi

Anonym Rasmus

Hej Stefan
    To andre venner og jeg tager til sydamerika om tre uger
    og vi har ligeledes undersøgt nogle fede steder at mødes!! en sikker vinder er byen valaparaiso i chile nord for hovedstaden Santiago!! desuden er vandreturen op til den gamle indianske højborg Macchu pichu, altså det der hedder inkaruten, en fantastisk naturoplevelse og en glimrende mulighed for at møde andre “backpackers”!
    men godt tur!!

Anonym Anonym

TAK!

Jamen det kunne da være at man skulle tage at melde sig til sådan en sprogskole i et par uger. Det er der jo nok ingen skade sket ved. Tak for hjælpen.

Jeg vil dog gerne stadig høre fra andre med erfaringer fra sydamerika.

Anonym Jesper Jensen

Vær opmærksom på at der skal reserveres plads på Inca Trail, for at skåne miljøet kan kun et begrænset vandrende gå turen.

Tjek med jeres rejsebureau inden i tager afsted eller book en tid så snart i kommer til Peru.

Maurice

Der er også nogle fede muligheder for vandring i området omkring Huaraz i Peru.
    Jeg tror du vil få langt mere ud af din tur, hvis du tog et ophold på en sprogskole dernede.

Anonym none

Tak for hjælpen.
    Det har virkelig hjulpet.
    Er der nogen er har rejst i Argentina der kan fortælle noget om det? Eller er Peru og og Chile de lande man skal besøge?

-Stefan

Anonym Ulrik

Vi startede vores tur i Buenos Aires og fandt ud af at byen er et af de vigste mødesteder på ruter rundt i sydamerika. Der er der rig mulighed for at møde andre, og et godt hostel som vi ikke fandt bedre i hele sydamerika er MILHOUSE HOSTEL.

Anonym Ulrik

Forresten det med sproget er et lille problem men skal ikke afholde dig fra at tage afsted. Vi havde ingen spanskundervisning og ku heller ikke et ord før vi tog afsted, men hvis du holder dig fra brasilien så du ikke mikser spansk og portugisisk er det nok en god ide med en uges undervisning 🙂

Anonym Anonym

xxx

Anonym Anonym

I både Sydchile og Sydargentina i området kaldet Patagonien buner det med lækre nationalparker – en af de mest kendte er Torres del Paine nationalpark i Sydchile, som har en meget populær 4-6 dages trek kaldet W’et. Superfedt trek, som virkelig kan anbefales. Jeg tror det er disse treks i dette område, du har hørt om, hvor der ligger hostels langs trekkingruterne.
    I Peru er det mest kendte trek Inca-trail, 4 dages trek til Macchu Pichu ruinerne. Som andre også har nævnt er det vigtigt at bestille turen i god tid (man skal være tilmeldt gennem et rejsebureau og kan ikke længere selv gå trekket uden guide…) – i juni-september kan der være 2 måneders ventetid! Kan bestilles via internettet billigt.
    I Bolivia (bl.a. Rurrenabaque) og Peru kan man komme på treks i junglen. Desuden er der masser af treks i Andesbjergene i disse lande.
    Jeg kunne lave en lang liste med steder, hvor rejsende mødes, det er slet ikke så svært at finde stederne i nogle af de ovennævnte lande. Køb en Lonely Planet over Sydamerika eller de enkelte lande, de skal nok fortælle dig, hvor rejsende mødes, så man kan tage derhen hvis man vil se andre rejsende. Nogle af de meget populære steder er: Cuzco, Arequipa (Peru), San Pedro de Atacama (Chile), Buenos Aires, Salta (Argentina), Rurrenabaque, La Paz (Bolivia) – og masser af andre steder.
    Mht. spansk, så vil du få klart mest ud af din rejse hvis du valgte at bruge et par uger i starten på et kursus. Jeg kan anbefale Cuzco i Peru til dette – der er masser af andre rejsende, masser af ting at se og lave – og masser af gode sprogskoler. Spansk er mest essentielt i Peru og Bolivia eftersom der er flere enegelsktalende i Argentina og Chile, men selvfølgelig kommer det an på hvor man tager hen i landene.

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account