This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym djuli

Hej

Vi skal på jordomrejse fra august 08 til april 09. Vi skal til Brasilien, Peru, Mexico, Canada, Fiji, New Zealand, Australien og Tailand. Hvad skal man gå efter når man skal finde et par gode sko/sandaler vi kan bruge ? Ved ikke hvor meget vi direkte skal vandre… Nok lidt, men ikke helt overdrevet. Skal man kun have sko – eller er det en fordel også at have sandaler? Hvilke ting skal man tænke på? Synes nemlig markedet er rimelig uoverskueligt. Der er jo et utal af forskellige typer, mærker osv. Please kom med gode råd – fodtøj er trods alt det vigtigste! Tak… 🙂
    Vh. Julie

Anonym Anonym

Jeg ville bruge forholdsvis mange penge på både et par gode vandrestøvler og på et par trekkingsandaler. Som du selv skriver, fodtøj er vigtigt, og har man det forkerte kan det blive en lang tur…

Jeg har prøvet rigtig mange vandrestøvler og er endt med et par Scarpa lædderstøvler (ca. 1700,-), men det kommer helt an på hvad man er til og hvor meget man skal bruge dem. Jeg har også et par vandresko, men jeg synes at støvlerne er klart at foretrække. De støtter op om anklen og er meget bedre at gå i, men også tungere at slæbe på.

Jeg har trekkingsandaler fra Ecco (ca. 800,-), som er købt fordi det er dem der sidder bedst på min fødder.
    Når I skal være afsted i så lang tid og til en del varme lande skal du klart have et par fornuftige sandaler med – men du kan også nemt få brug for dem i Canada. Det er bare skønt efter en lang dag i vandrestøvler at stikke i et par sandaler om aftenen.
    Når jeg skal købe nogle nye skal jeg klart have nogle, som man kan gå i vand med uden at de er våde de næste 48 timer. Har bla. gået et trek i Island, hvor vi skulle krydse floder og mine sandaler var våde hele tiden…

Det er svært at give andre gode råd om fodtøj, så du må simpelthen ud og prøve en masse par støvler og sandaler inden du skal afsted. Husk at gå fodtøjet lidt til hvis du kan nå det.

God tur
    Anne Marie

Anonym magnus

Halløj – fodtøj er noget så vigtigt. Derfor jeg også ville anbefale et par af hver. Når turen går hen hvor den gør, ville jeg anbefale et par vandresko samt sandaler.
    I 2004 investerede jeg i et par Teva-sandaler der har været et kort smut i afrika, nogle måneder i Indien og igen her i foråret på en længere rejse i Vest-og Østafrika. Derudover bliver de brugt flittigt hver sommer i dk. Det er en glæde at købe kvalitetsvarer og se at det faktisk betaler sig at investere lidt ekstra penge.
    Men vil klart anbefale at købe begge dele.
    Jeg købte endda et ekstra, lufttigt par, sko til lidt fodboldbrug med de lokale, små aftenture, samt dage hvor man opholdt sig på farten.
    Magnus

Anonym sara

Vi skal afsted til januar, og har også været ude og kigge på fodtøj.. I de fleste butikker anbefalede de store lædervandrestøvler, og jeg faldt da også ret meget for et par. Men efter at ha tænkt over det, tror jeg at jeg nøjes med at købe nogle gode vandresko. Det er rigtigt at man har langt bedre ankelstøtte i støvler, men de er tunge, tunge og varme. Hvad jeg har kunne læse mig til og efter at ha snakket med venner, der har været ude at rejse, så siger folk generelt at vandresko er rigeligt.

Men igen er det jo op til en selv, og det kommer jo også an på hvor meget man vil vandre… God tur :o)

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account