This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym tinegrann

Hej. Jeg overvejer at tage til Indien i 3-6 måneder, og ved ikke umiddelbart hvor jeg skal hen, men er altid frisk på en vandretur. Jeg har et par spørgsmål ang. vandrestøvler i Indien: Er det nødvendigt med gore-tex? (jeg kommer til at være der i vintersæsonen) Er der nogen idé i at købe nye vandrestøvler hjemmefra, eller er det muligt at købe ordentlig kvalitet billigere dernede? Eller måske ville de gamle nubuck jeg har være tilstrækkelige?
    mvh. Tine

Anonym Jesper Jensen

Hej Tine

Det vigtigste ved vandrestøvler er, at de er gået til. Derfor vil jeg opfordre dig til at købe dem hjemmefra, og sørge for at de er gået til inden du tager afsted.

Om det er goretex eller ej er en smagssag – det har ikke noget at gøre med vinteren. Andre støvler kan være ligeså gode.

Et godt råd er, også at købe nogle gode sokker, både tykke og tynde inden du tager afsted.

Anonym Anonym

Hej

Generelt gælder det, at goretex har en dårligere åndbarhed end læder. Til gengæld har goretex en masse andre foredele. For eksempel tørrer de hurtigere end læder støvler gør.

For nyligt var jeg i Syd- og Mellemamerika, hvor der er pænt varmt, og jeg brugt læderstøvler, hvilket jeg kun varmt kan anbefalde til varme steder.

Anonym Tine

Aha! Tak for den nyttige information. Så tror jeg bare jeg medbringer mine gode sandaler, og mine gamle nubuck vandrestøvler samt gode sokker.

Anonym Sonny Singh

Hey Tine!

hvis du har flere spørgsmål ang. din rejse i Indien er du velkommen til at kontakte mig. Kan evt. hjælpe dig med at lægge en fed rute.

mvh Sonny Singh

Anonym Sonny Singh

Hey Tine!

Jeg er selv inder og har rejst rundt i hele indien de sidste 15 år. Jeg kan helt klart anbefale at medbringe et par gode vandresandaler, da indien er for varmt og upraktisk til vandrestøvler. Selvom det er vinter er det varmt. I himalaya kan det dog være for koldt til vandresandaler men du kan klare dig med et par gode uld-sokker i lette gode løbesko.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account