This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Backpackers Online

Jeg er interesseret i at vandre i Storbritanien, men kender ikke områderne specielt godt. Jeg er specielt interesseret i områder relateret til riddertiden, Kong Athur og den slags + gerne vigtige steder for den keltiske kultur. Derudover er naturfænomener jo et must.

Turen the West highland way – fra Glasgow til
    Fort William ( her findes Skotlands højste bjerg Ben Nevis, er en utrolig flot rute – ca. 250 km lang.

Jeg boede for 5 år siden i w.yorkshire i the penines. Dette område vil jeg virkelig anbefale.
    Der er romerske,keltiske,vikinge og pagan ruiner/levninger.Landskabet er smukt med hills, klipper,floder,kanaler osv.Det er et yndet vandrer mål fra folk over hele verden med hostels og b&b,husbåde etc.langs vandre ruterne.
    rigtig god rejse !!!

Hejza
    Jeg vil bare sige at The West Highland Way, bestemt er en vandretur værd. Turen er 152 km lang ( altså ikke 250 km som nogle havda skrevet i et tidligere indlæg)
    Turen starter i Milngavie ( en forstad til Glasgow), og ender i Fort William.
    Når, man kommer til Fort William skal man vælge at sove på Glen nevis Camping, for der er direkte udsigt til Ben nevis. En vandretur op ad Ben Nevis er bestemt en tur værd. Turen tager 6-8 timer.
    Turen tager ca. en uge. Man oplever meget flot natur hele vejen. Bla. Kommer man til at vandre helt nede ved kanten af Loch Lomond ( landets smukkeste sø).
    Jeg var 16 år da jeg gik turen med min 18 årige søster. Det var bestemt ikke noget problem. Vi fik mellem 15-25 om dagen, og det passede fint for os.
    Så, for alle der overvejer at tge på vandretur til Skotland, så vælg West Highland Way.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account