This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Perry (send_flere_penge@hotmail.com)

Et godt råd er at købe turene direkte hos bureauerne i Peru. Specielt Inka Trail skal i dog bestille i god tid.

Kig i LP der kan du finde de bureauer som generelt er mest anbefalelsesværdige. Jeg mener dem vi brugte hed SAS. De var ikke billige, men stadig billigere end de priser du nævner og der var virkelig god service…

Anonym tkroyer

Hejsa

Min kæreste og jeg skal til Peru til næste år, og i den forbindelse vil vi selvfølgelig gerne på inkatrek og på jungletrek.
    Vi er kommet frem til, at vi ligegyldigt hvad i hvert fald bestiller inkatrekket hjemmefra, da vi skal til Peru i højsæsonen (august).
    Da vi også tager til USA og Bolivia har vi brug for en del flybilletter, så derfor regner vi med at få en “pakkeløsning” igennem Killroy. Killroy udbyder også ture til inkariget og junglen, som hver især koster ca. 5000 kr. per person (inkatrek koster ca. 5000 kr. per person, og jeg formoder, at et jungletrek ligger i samme prisleje), hvilket vi synes er ret voldsomt, da vi så kommer til at betale 15.000-20.000 for inkatrek og jungletrek?
    Jeg har fundet et bureau ved navn Manchete Tours, som anbefaler nogle economic tours på deres hjemmeside, der koster ca. 1800 kr. per person pr. tur, og dermed kan vi komme på både inkatrek og jungletrek for under 5000 kr. per person, hvilket jo er noget af en besparelse 🙂
    Jeg har læst godt om Manchete Tours herinde på siden, men så vidt jeg kan se, er “economic tours” ikke arrangeret af Manchete Tours, men derimod af et andet bureau.
    Spørgsmålet er så, om nogle af jer har bestilt de “economic tours” til inkariget og junglen, som Manchete Tours anbefaler? Og hvilke erfaringer I har haft med “ecomomic tours”?
    Jeg er nemlig lidt urolig ved, at det tilsyneladende ikke er Manchete Tours selv, som udbyder “economic tours”.

Mange tak for jeres svar 🙂

Anonym davis

I kan overveje om I skal nøjes med Inca Trekket – eller om I også burde tage Choquekiraw som er ikke er så turistet. Prisen på economic tours lyder usædvanlig lav – så I bør sammenligne hvad de forskellige ture indeholder. Jeg kan anbefale at I kontakter Jysk rejsebureau, som har gode priser og en dansk serviceguide i Cusco.

Anonym Marlene

Jeg har selv været på inkatrek, jeg havde dog bestilt det hjemmefra, hvilket jeg klart anbefaler.
    Der bliver kun lukket 500personer ind på trailen hver dage. Hvilket vil sige, at færdiggør 100personer trekket, kan der lukkes 100 ind!

Da jeg var der var det højsæson, og jeg mødte flere som desværre ikke kom med på trekket da det var udsolgt. Men afhænger nok af selve bureauet.
    Jeg var selv med GAP-adventure som er meget kendte med også dyre. Vi var kun 4 pers og en guide, så det var en super fed tur!

Synes i skal undersøge hvad trekket inkluderer, for det lyder usandsynligt billigt! Mit trek inkluderede ihvertfald porters, alle måltider (helt fantastisk lækker mad), snacks og “kaffe” pauser etc. Ren luksus!!! Men alle pengene værd. Vil ikke anbefale jer at bære bagagen selv, med mindre i bruger flere dage på trekket. Jeg brugte selv 3 dage og 2 nætter.

God tur!!! Og GLÆD jer, Peru er fantastisk!!!

Anonym Max

Hvorfor tager i ikke jungletrekket i Bolivia i stedet. Her er endnu flere muligheder end i Peru og så er prisen betydeligt lavere. Læs lidt i Lonely Planet om hvor i junglen i kunne tænke jer at tage hen. Jeg har selv været i Rurrenabaque og Amboró. Men der er mange andre muligheder – fx. den kæmpemæssige Noel Kempf park eller Maldidi. Book turen når i kommer frem. I skal ikke være bange for at der ikke er ledige pladser.

Anonym tkroyer

Mange tak for jeres svar.

Jeg har undersøgt lidt mere om Manchete Tours og har nu fundet et inkatrek til ca. 3000 kr. per mand med alt inklusiv (mad, bærere osv.). Så det bliver nok dette trek, vi snupper 🙂

Vi glæder os super meget 🙂

Anonym Ballegaard

Tal med Jysk Rejsebureau, jeg skal selv afsted, og har netop fået oplyst at et 4 dages inkatrek koster 2500 kr. Jeg ved dog ikke præcist hvad det inkluderer!

Anonym Dennisbager

Inka Trail koster ca. 500-600US dollar ved at bestille direkte ved udbyderne fremfor at lægge alle ens penge ved bureauerne derhjemme i DK.

En helt anden mulighed er at tage “bagvejen til Machu Pichu, men det er nok ikke noget for jer når i vil arrangere det hjemmefra.

Vi er en familie på 5 der lige nu sidder i Cusco efter at have besøgt Machu Pichu af bagvejen. Det kostede os en køretur på 300km hver vej igennem den hellige dal og videre ned til junglen (den vej som jungletrek bruger) og så ad en smal og snoet bjergvej ind til foden af Machu Pichu, hvor vi satte bilen og begav os afsted med rygsæk i nattens mulm og mørke ad togbanen igennem junglen til Aquas Calliente og derfra op til ruinerne en dag i solskin. Hele turen kostede os omkring 1.000kr for en uges oplevelser og masser af ruiner, som man ikke ser på Inca trail.

I øvrigt er Machu Pichu på ingen måde de mest spændende ruiner fra Incaerne. De flotteste ser man i området tæt på Cusco og med en Boletto Turistico til ca. 250kr har man adgang til et væld af de flotte ruiner. Den flotteste er Saxy Wamman (med stavefejl) på toppen af Cusco.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account