This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Footprint

Jeg har planer om at rejse rundt i Vietnam, Laos og Cambodia og er interesseret i at høre lidt om infrastrukturen i de forskellige lande. Mit indtryk er at vietnam er udemærket og at man let og nogenlunde hurtigt kan komme rundt, men hvad med Laos og Cambodia. Har hørt at det er blevet noget bedre de seneste par år. Hvordan er det med effektiv og regelmæssig transport (er godt klar over at det er hoppende busser) til ydreområder som fx. øst cambodia og syd Laos? Hvor mange timer tager det fx at køre fra Phnom Penh til Laos grænse eller fra Vientiane til Cambidias grænse?

På forhånd tak for hjælpen 🙂

Vibeke

Anonym Morten_Hitz

Har kørt på vejene i det nordlige Laos og de ikke ligefrem noget at råbe hurra for 🙂 Vær tålmodig i den del og måske tag nogle flere stop , prøv evt. Luang Nahtan , fantastisk lille by hvor man kommer helt tæt på lokal befolkningen 🙂

Mvh Morten

Anonym Claus

Vejene er blevet bedre de seneste år. Det tager ca 7 t fra Phnom Pehn til den sydlige del af Laos.

Fra Vientiane til Cambodia er det nemmeste nok toget til Thailand til Udon Ratchathani og derfra krydse grænsen ved Chong Mek.

mvh

Claus

Anonym Perry Dahl Christensen (send_flere_penge@hotmail.com)

Overevej at sejle på nogle af floderne. Det er en behagelig og køn måde at komme frem på. Jeg gjorde det fra Siem Riep til Pnomh Penh og fra det nordlige Laos og ned til Luang Prabang. Vær sikker på at stoppe i Muang Ngoi lidt nord for Vang Vieng… fantastisk sted og kun tilgængeligt af vandvejen…

Anonym Anonym

d

Anonym Bryder

Jeg rejste rundt i Januar 2009 i Cambodia.Dog altid med taxa da det er billigt .Vejene er super gode og mange steder meget bedre end i Danmark.Men men, pas på, trafikken er virklig en dræber i landet.Vi så mange grimme uheld incl. dødsulykker hver gang vi var ude på længere ture.Så sørg altid for at spørge til chaførrens erfaring og sørg altid for at vælge en god og nyrere hyrevogn og ikke noget gammelt lort.
    Rigtig god tur.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account