This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Nikdo

Er der nogle der har erfaring med at rejse i Bolivia i Januar? Har læst at vejret ikke egner sig specielt meget til at rejse rundt der, idet der falder store mængder regn…

Anonym Max

Hej

Det kommer meget an på hvad man vil lave. I højlandet falder der kun begrænsede mængder regn i “regntiden”. Det sker typisk om eftermiddagen. Man kan fint komme rundt. Saltørkenen kan i denne tid være dækket af lidt vand, hvilket om muligt gør den endnu mere spektakulær. Ydermere slår flamingoerne sig ned i saltørkenen i denne tid.
    Men hvis du vil en tur i junglen kan det være meget vanskeligt. Mange områder er ganske enkelt umulige at besøge grundet de store regnmængder. Men man kan dog stadig besøge de lidt mere kuperede jungler såsom Amboró Parken og lign.
    Konklusionen må være: Ja, du kan fint besøge Bolivia i januar. Men hvis du regner med den helt store jungletur, bør du nok påregne en pæn risiko for aflysninger/forsinkelser.

Anonym Max

Begrænsningerne skal nok ses i et lidt større perspektiv. Ja, det er fedt at se junglen, men det er i højlandet du finder den bolivianske sjæl og kultur. Det er hér alle store attraktioner findes. Der er “materiale” nok i det bolivianske højland til laaaang tids udforskning. Mange herinde vil helt sikkert kunne nikke genkendende til dette.

Anonym Nikdo

Ja det er nok der mit problem kommer til at være, for meningen var at jeg skulle rejse rundt der en måned, og derfor vil jeg så vidt det er muligt gerne prøve lidt af hvert og se så meget som muligt. Bryder mig ikke om tanken om at der er begrænsninger for hvad jeg kan…

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account