This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym frkappel

Hej..
    Min veninde og jeg besøger Nepal i Maj.
    Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal pakke. Kan se der er omkring 25-30 grader. Men kan man regne med at det føles sådan.
    Vi skal på nok på et lille trek til Annapurna, hvor koldt er det?
    Og skal man have sovepose med, eller er lagn-pose og et tæppe nok?
    Vil helst ikke slæbe for meget med.
    Håber en kan hjælpe

Anonym Lisbeth Friis

Hej
    Der er varmt og fugtigt i maj, så det vil føles meget varmt. I bevæger jer lige på kanten af monsun perioden, som så småt starter i maj.

Jo højere I bevæger jer op i bjergene, jo køligere bliver det. Men så længe I er under ca. 4000 meter, er dagstemperaturen OK til T-shirt i maj. Men morgen og aften kan være kølige.

I kan leje f.eks.soveposer til trekket for 1-2 USD per dag, så der er ingen grund til at slæbe dem med helt fra Danmark. Og køb et regnslag eller lign. dernede. Blot skal I ikke tro på, at bare fordi der står North Face på noget, at det så er den ægte vare (det er det kun ganske få steder). Men kvaliteten er god nok til en trekkingtur eller to.

Anonym Hovgaard

Det store spørgsmål er nok om I er frossenpinde eller ej? 🙂 De steder I sover vil der være et tykt tæppe – og mange har det fint med det, lagnpose og uldundertøj. Da jeg gik Round Annapurna i slutningen af maj 2012 var det off-season – og derfor fik jeg 2 tæpper de fleste steder, da jeg virkelig er en frossenpind (man kan dog ikke satse på man kan få det). Det kan ikke betale sig at slæbe sovepose med, når I bare skal bruge den på et kort trek.. I kommer ikke til at bruge den på andre tidspunkter. Hvis I har købt guide gennem et selskab kan I spørge om de låner soveposer ud – og ellers kan de anbefale et sted i kan leje en. Husk dog stadig lagnpose!
    I løbet af dagen er det fint med t-shirt og shorts.. Måske start ud med en bluse indtil i får varmen. I vil opleve det er “koldt” om aftenen, når I kommer lidt op i højderne, hvor en fleecetrøje og bukser vil være nødvendig. Husene er meget simple bygget – og derfor vil det engang imellem føles som det blæser mere indenfor end ude.
    En pandelygte er en nødvendighed på et trek. Regnsæsonen slog i 2012 først rigtig ind i slutningen af juni, men ta´et regnslag med for en sikkerhedsskyld.
    God tur 🙂

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account