This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Min datter og hendes veninde skriver hjem fra Peru, om jeg vil høre om nogen har erfaring med at tage US dollar med til Argentina og få vekslet sort.
    Jeg mener selv at det er risikabelt, gevinst kontra risiko, men vil gerne høre om nogen ved noget.
    De har købt rejsen gennem Jysk Rejse bureau, de fraråder.

De Unge menneskers far.

Anonym Claus

Argentina oplever nu igen økonomisk krise. Landet kan ikke låne penge på det normale marked, fordi det har misvedligeholdt låneaftaler med blandt andre Tyskland og Japan. Det betyder, at den argentinske peso er i fare for at kolapse. Og argentinerne er derfor interesserede i at få us dollar.

Jeg har ikke opdaterede erfaringer med at veksle på gaden i Argentina. Men det, jeg ville gøre, hvis jeg befandt mig i Argentina med det presserende spørgsmål, var at undersøge det: Spørge på vandrehjemmet/hotellet, buschaufføren og også alm argentinere. Hotellet/vandrehjemmet er jo ikke interesserede i, at kunderne oplever at blive snydt pga dårlig rådgivning. Og snakke med andre turister.

Og så veksle lidt ad gangen, så et evt tab ikke bliver voldsomt stort. Tæl sedlerne efter sammen med vekseleren, lad være med at veksle på alt for skumle steder osv.

Jeg vil under alle omstændigheder råde pigerne til at gemme lidt usd, hvis en uforudset hændelse skulle opstå: Tyveri, overfald, kreditkortet knækker osv.

Overvejer pigerne at veksle lidt i Peru, så bør de heller ikke veksle alt for store summer.

mvh
    Claus

Anonym Lisbeth

Hej ‘De unge mennesker Far’

Læs her:
    http://www.afr.com/p/lifestyle/life_leisure/embrace_argentina_cash_economy_and_1PENURHZfxghwLMngOG70I

Og her:
    http://www.dailymail.co.uk/travel/article-2548646/Tourists-crisis-hit-Argentina-using-black-market-favourable-exchange-rates.html

Øjensynligt foregår sortbørs handlen rimeligt åbentlyst, men som også nævnt af ovenstående…få en følelse af situationen ved at snakke med lokale og andre turister om det.

Jysk Rejsebureau skal selvfølgelig rådgive deres kunder til, at overholde landets love og ikke foretage kriminelle handlinger. Hvis de rådgav anderledes, ville de være useriøse og upålidelige.

Og som altid; lad vær med at ‘flashe’ alt for store pengebeløb, dyre kameraer, smykker…især når man er ude i et mere eller mindre lyssky ærinde. Det er håbløst besværligt at anmelde efterfølgende.

Anonym Lisbeth

Kan du bruge de svar du har fået til noget?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account