This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Mizzxx

Er der nogen, der har erfaringer med rejser i Vest- eller Centralafrika?
    Jeg kunne godt tænke mig at rejse til nogle af disse lande, f. eks. Sierra Leone eller Congo og besøge nogle nationalparker.

Anonym Anonym

Du skal være opmærksom på, at Congo (både repuplikken og DRC) er et særdeles svært land at rejse i og derfor ikke er et godt valg til en førstegangs tur i Afrika. Det er noget helt andet end f.eks asien, hvor alting er nemt og kan lade sig gøre.
    Jeg har ikke personligt rejst i Congo, men jeg har rejst en del i Uganda/Rwanda. Uganda er et oplagt valg, hvis du vil prøve at rejse i Afrika og du vil finde mange af de bedste ting, som den del af Afrika har at byde på og Uganda er nem, men det kan blive dyrt for dig, hvis du rejser alene (gorilla permit alene er 500 USD, men det er den fedeste oplevelse og dit highlight i hele Afrika). Desuden vil du fra Rwanda have muligheden for krydse ind i Kivu regionen i Congo, hvor de mest fantastiske ting, som Congo har at byde på, findes. Men igen, du skal være godt forberedt, hvis du vil begive dig ud i selv denne lille region af Congo.
    Sierra Leone skulle efter sigende være en up and coming destination i Afrika og et af de mere stabile lande på kontinentet

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account