This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym handschuh

Hej
    Vi er en en familie på 2 vk. + 2 bø. ( 5+8år, når vi rejser)
    Vi er så småt begyndt at planlægge, en rejse til oktober/nov. 2013

vi har en forestilling om at det bliver ca. de her lande..
    cph. – nepal / tibet, (jeg ved ikke helt om det om vi skal flyve til tibet, når man har børn med da det er en hård tur at vandre.)
    tibet – burma
    burma – combodia (jeg regner m. at rejse m. bus over laos til vietnam)
    vietnam (hanoi) – sri lanka
    sri lanka – cph.

Hvad vil i tro at vi skal bruge på flyvebilletter??
    vi har planer om at bruge mellem 13- 17 uger, er det for mange lande, når vi har børn med??

et ca. slag på tasken hvad skal regne med i budget om dagen i de forskellige lande??
    hvad har i af erfaring??? er det for langtid for ungerne at være væk fra venner/ skole osv.

mvh. susanne

Anonym Claus

Man K A N klare sige med 25 USD om dagen, men så er det meget skrabet, og kan jeg ikke forestille mig, at I ville være interesseret i.

Men simpel mad fås fra 1,5 usd for et måltid, og et værelse vil kunne fås for 20 usd.

Til de SØ-asiatiske lande, vil det være nemmest bare at komme til Bangkok. (Vietnam, Cambodia, Burma), og så bare rejse rundt med bus og tog. Flyv billigt med Airasia.com, Jetstar.com, Bangkokairways.

Men I skal selvfølgelig lige have i mente, at der ikke gode forbindelser mellem Burma og Tibet. Der er fly til Kumning og Beijing fra Yangon. Og så skal I jo have visum inden ankomst.

4 mdr i de nævnte lande kan godt lade sig gøre, det afhænger selvfølgelig osgå om hvormeget i har tænkt jer at skulle se i hvert enkelt land.

Børn i den alder vil kræve, at der sker en eller anden form for aktivitet. Jeg er ikke sikker på, at en 5 årig vil synes det var særligt fedt at kravle rundt på ruiner i Ankor – Cambodia – men det vil sikkert blive et hit blandt de lokale at se børn i den alder.

mvh
    Claus

Anonym Trine

I kan eventuelt skrive til kilroy travel, jysk rejsebureau eller et andet rejsebureau for at høre, hvad de kan tilbyde 🙂

Anonym Claus

Du får det til at lyde som om, at det at rejse fra Vietnam til Laos i en bus er en fuldstændig uoverskuelig og uoverkommelig opgave.

Jeg har taget turen fra Hanoi til Ventienne. Den tog 18 t, det var ingen luksustur, men bussen kørte, og det var sådan set det vigtigste. Vejen var også ok. Vil man have oplevelser, så behøver man altså ikke nødvendigvis at tage med et fly.

I forhold til børn kan der godt opstå en sitiuation, der kan blive lidt træls. Men noget af turen foregår jo om natten, hvor de fleste sover. Desuden stopper bussen jo engang imellem, så der er mulighed for at komme af og strække ben og få et eller andet at spise.

Formålet med at rejse rundt, er vel at få oplevelser man kan huske. Mulighederne er større, når man rejser ud for at møde lokale.Som måske inviterer en på te, fordi, at man rejser med børn.
    Og ikke altid bruger lufthavnen som eneste mulighed.

mvh
    Claus

Anonym vietnam-rejser.dk

Hej Susanne

Hvis i rejser med bus over Laos til Vietnam, så tjek lige at i får stoppet flere steder undervejs, og ikke tager en direkte bustur fra feks. Vientiane eller Luang Prabang, det r alt for lange ture for jeres børn.

Jeg kan gæster (backpackere, og unge mænd der kan klare lidt af hvert) via mit arbejde i Hanoi, der ALDRIG vil tage de ca. 24 timers busture igen. Jeg har ikke selv prøvet turen, da jeg valgte fly i stedet, men ha det lige i tankerne for ungernes skyld.

Ellers rigtig god rejse, og måske vi ses i Hanoi.

Venligst Kenneth
    Vietnam-Rejser.dk

Anonym Claus

Det her sted, er et forum om det at backpacke. Det betyder, at man kan komme med kommentarer og forslag til andre rygsæksrejsende. Der er altså ikke tale om nogen form for diskussion, men forskellige måder at rejse på.

Dit udsagn om ikke at tage bussen, bygger jo ikke på dine egne erfaringer. Men på to piger, som du tilfældigvis har mødt?

Når jeg rejser, er det blandt andet for at møde andre kulturer og også befolkningen. Det gør jeg, der hvor befolkningen er. Jeg er blevet inviteret på kaffe, set familiebilleder og drukket en cola sammen med lokale i forbindelse med bus-/togture.
    Eller bare talt med dem om, hvilke kulturforskelle der er på DK og eks. SØ-Asien.
    Det er klart, at for at få sådanne oplevelser, så skal man selvfølgelig også været indstillet på at ville have kontakt. Ellers kan man jo ligeså godt tage et fly. Og herefter med en taxi til det nærmeste 5 stjernede hotel.

Hvis man hele tiden, ser problemer og ikke muligheder, så bliver det svært. 18-20 t er lang tid, men det er jo altså ikke verdens undergang, som du fik det til at lyde. Bussen skal nu nok nå frem engang. Om ikke andet så har man da fået den oplevelse med. Og set en masse.

Jeg har mødt backpackere, der rejste rundt med deres børn på motorcykler. Er det ikke så muligt at rejse med en bus?

mvh
    Claus

Anonym vietnam-rejser.dk

Jeg vil ikke gå ind i en diskution om det er det rigtige for familien her at tage bussen, jeg gør dem blot opmærksom på at det måske ikke er den bedste løsning med børn på 5 og 8 år.

Jeg har igår snakket med 2 danske piger der netop har teget turen, og de vil aldrig gøre det igen. Selvfølgelig er det en oplevelse. men det er måske ikke den oplevelse familen her søger.

Ja den køre om natten, men hvis de små ikke har let ved at sove i bussen, kan det blive nogle rigtig træls 18-24 timer (bussen var meget forsinket) med 2 mindre børn.

Nu tror jeg ikke lige at det er på en bustur at familien møder lokale der byder på te, men man ved jo aldrig.

Det var blot mine, og de danske pigers ideer til familien her.

Je nævnte denne debat for pigerne og de grinte og sagde de bestemt ikke syntes det er en tur for to mindre børn.

Men kære Susanne, lad os høre hvad i vælger, og hvis i tager bussen, kunne det være sjovt at høre jeres oplevelser.

Rigtig god tur.

Venligst Kenneth
    Vietnam-Rejser.dk

Anonym Anonym

Hejsa

Dejligt at høre nogle meninger, hvad i andre har prøvet;-) takker

Jeg/vi har været med rygsæk/bus gennem vietnam for 10år siden. Jeg har hørt at meget har ændret sig siden, dengang. Dengang var vi så trætte af bussen, at vi endte fly!

Jeg er helt sikker på at ungerne nu, nok skal klare turen. men tror / ved at vi selv, vil syntes at det er dejligt med et par stop undervejs. Her er jeg også sikker på at vi kan møde lokale osv.

Ellers gætter jeg på at vi ender med fly. Især da min chef lige har valgt at blive på tværs og jeg får kun 13 ugers fri!!
    Der er omkring 1 år til vi skal afsted så, turen kan også nå at blive ændret mange gange endnu.

Har i nogle ideer til andre lande / steder man bare må se?? så kan jeg jo altid læse om det??

MVH. Susanne

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account