This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Nogle der har erfaringer med dette præperat til forebyggelse af malaria? I så fald, var der nogle bivirkninger? Og erfaring med at tage dem i lang tid? Jeg skal tage dem i 3 mdr + 30 dage efterbehandling, dvs. 4 måneder, hvilket jeg synes er lidt voldsomt. Men hvad mener I?
    Mvh. Sine

Anonym Anonym

Hej!
    Jeg har selv taget Doxycyclin i samme periode. Jeg var 3 mdr i Afrika, og tog dem der, samt en periode efter hjemkomst. Jeg rejste med 3 andre piger, og vi tog alle Doxycyclin – ingen af os fik hverken malaria eller bivirkninger,så jeg kan helt klart varmt anbefale dem… Der er selvfølgelig aldrig nogen garanti. Hvis du skal til Afrika, vil jeg råde dig til at købe en pakke med 20 piller hjemmefra, og købe resten dernede. Det gjorde to af mine rejsemakkere, og de sparede rundt regnet kr. 750, hvis ikke endnu mere. Så længe du køber Doxycyclin 100 mg på et apotek dernede, kan du føle dig tryg – selvom de måske er af anden form og farve.
    Hvis du ikke tør, kan du få din læge til at sende piller til dig gennem Euromedicin, så kommer de vist fra Holland, og er næsten til halv pris. Det kan virkelig godt betale sig i hvert fald! 😉
    Mvh Vivi

Anonym Anonym

Min kæreste og jeg tog vibradox i 6 uger sidste sommer, og vi mærkede absolut intet til dem, var ellers en anelse nervøse for sorte tunger osv. men alt gik helt uden problemer…

Anonym Anonym

Jeg tog doxycyclin da jeg var i Laos, fik desværre bivirkninger der endte med et hospitalsophold:( men det er jo forskelligt hvordan vi reagerer på dem..

Anonym Anonym

Jeg er ret sikker på at vibradox var skyld i at jeg udviklede acne i en alder af 20.. Det kom da jeg stoppede..

Anonym Anonym

Dig der endte på hospitalet, må jeg spørge hvad du fejlede pga pillerne?

Anonym Guest

Vi er 16 mennesker på ferie i Malaysia – vibradox er skyld i meget voldsomme allergiske reaktioner hos dem, der har taget det. De er ved at brænde op indvendig, og da de kontaktede den lokale læge, smed han omgående pillerne ud, da man bliver meget lysfølsom i forbindelse med brugen af vibradox – og især hvis man samtidig bruger solcreme. Vær meget forsigtig med Vibradox

Anonym AB

Til dig der udviklede acne er der en meget naturlig forklaring. Vibradox indeholder nemlig det samme stof som behandler acne. Derfor har du fået acne da du stoppede med pillerne..

Anonym Jeppe

Prøv at læse om det hos euroClinix.dk De rådgiver og sælger malariamedicin inkl. vibradox (doxycyclin).

http://www.euroclinix.dk/malaria.html

brugte selv euroClinix da jeg skulle til Cambodia sidste sommer 🙂

Anonym Torben

Hej vi er to der har og rejser en del hvor man skal tage malariamedicin ,og har altid brugt vibradox men har heller ikke brugt solcreme ved godt at det kan give lysfølsomhed men har ikke oplevet det eller andre ting

vhl Torben og Sonja

Anonym Preben

Hej, tak for linket, har lige bestil vibradox (doxycyclin) online på http://www.euroclinix.dk/malaria.html – ser frem til en hed ferie i syden 😉

Anonym Jeppe

Med kendskab til lægemiddelområdet må jeg opfordre til at være forsigtig med at købe sin malariamedicin i Afrika, som en tidligere deltager i tråden har anbefalet. Dette gælder malariamedicin såvel som alle andre typer af medicin, navnlig præparater der er produceret i enten Indien eller Afrika.
    I Danmark har vi en meget streng kontrol af lægemidler fordi vi altid skal kunne være stensikre på at præparaterne indholder de aktive stoffer som lovet. Det er imidlertid ikke tilfældet i udviklingslande i Afrika, hvor analyser gentagne gange har bevist at man ikke kan være sikker på indholdet i produkterne. Indholdet kan være markant lavere eller højere af aktivt stof, og det ses da også at det aktive stof er helt fraværende. Dét faktum, kombineret med at opbevaringen af lægemidlerne er langt fra optimal langt på langt de fleste apoteker lokalt, gør at jeg ikke vil anbefale at spare penge på noget så essentielt som malariaforebyggende medicin. Der er en rigtig god grund til at medicinen er dyrere i Danmark; den er meget sikrere.

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account