This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym jens hasse

Hej
    Vi tager til Vietnam og vil gerne bruge noget tid ved Macong deltaet i det sydlige Vietnam. Er der nogen der kender et par spændende små byer hvor der er rart at være i et par uger.

Er Mui Ne stadig et fedt at være eller er det ved at være overrendt.

Bedste hilsner
    Jens

Anonym Anonym

Hejsa.
    Jeg var i Vietnam i efteråret, og vil lige sige, at man klart får de bedste oplevelser i Nordvietnam… For at være ærlig var vi ikke særligt begejstrede for det sydlige Vietnam, og især Mekong Deltaet skuffede os meget. Det skal dog lige siges, at vi kun var med på en arrangeret tur dertil, og dermed kom vi ikke ud til de små spændende landsbyer, som helt sikkert findes et eller andet sted… Mit råd til jer er, at bruge de uger et andet og mere spændende sted! Mekong Deltaet er da selvfølgelig meget spændende med alle bådene osv., men det er ikke mit indtryk, at det er et sted, man kan bruge flere dage i…
    Men det er selvfølgelig bare mit indtryk af det – ville bare lige advare jer:)

Venlig Hilsen Louise

PS. Vi var også i Mui Ne.. Stranden er altså ikke så god, som det lyder til i guidebøgerne, og der er en underlig stemning over stedet… Der er mange hoteller men næsten ingen mennesker… Så nej, det er bestemt ikke overrendt af turister!

Anonym Jørgen

Hej Jens

Jeg har haft en af mine allerbedste ferier i Mekong deltaet. Vi har afsted i 4 uger februar/marts 2002. Bortset fra nogle dage i Saigon var vi kun i Mekong deltaet og et par dage på Phu Quoc Island.

For at komme ind i deltaet tog vi bussen de første par dage. Derefter sejlede vi fra by til by med fragtbåde. Det kostede stort set ingenting, og turene var helt fantastiske. Vi sejlede ad kanalerne i det flade landskab med rismarker over alt. Ustandseligt lagde vi til for at få passagerer med, sætte passagerer af, aflevere et brev, varer, grise osv. De fleste stop var på mindre en 1 minut, så lad dig ikke afskrække af det.

De bedste byer vi boede i var:
    Chau Doc ved den cambodianske grænse. Vi boede på et hotel på pæle ud over floden og brugte et par dage på at se på trafikken og livet i floden. Vi lejede motorcykler (knallerter) et par dage og havde nogle fantastiske ture i omegnen. Vi blev i Chau Doc i 7 dage.
    Ha Tien og Rach Gia lå ved kysten.
    Sa Dec inde i landet med stor produktion af blomster.

I de forskellige byer gik vi ofte ned at floden midt på eftermiddagen og fik nogle til at sejle os en tur til de flydende markeder, op ad de mindre kanaler, hvor folk havde travlt med at vaske sig og lave mad efter fyraften, og alt ser fantastisk ud i eftermiddagssolen.

Jeg har ikke være andre steder i Vietnam, men jeg synes ihvertfald at Mekong deltaet var helt fantastisk. Vi mødte de mest flinke og nysgerrige mennesker overalt.

Anonym maria

hej jeg er en vietnammeser. I mui ne er der rigtigt hyggeligt at være. I thoc mon er der osse rigtigt hyggeligt der bor jeg når jeg skal der til

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account