This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Min kæreste og jeg skal en tur til Vietnam…
    Vi vil rejse gennem cambodia og ind i Vietnam
    Vi har 3 uger og har snakket om at rejse (sejle) via mekon deltaet til HCCM og vidre til Mui Ne, Dalat og Hoian.
    Er der nogen der har erfaring om Mekon deltaet er det værd og bruge 2-3 dage på??

Er der nogen der har nogen gode råd til Dalat og Mui Ne
    eller nogen andre gode forslag til hvad vi skal besøge??

Anonym guest

Hejsa!

I efteråret var jeg tre måneder i Vietnam og kan kun varmt anbefale landet. Det er bare SÅ fantastisk.
    Jeg aflagde også Mekong Deltaet et besøg. Det fantastiske ved dette område er efter min mening, at alt liv foregår på floden, selv bageren er en flydende båd.
    Men hvis det stod til mig, ville jeg dog i stedet tage et smut til Sapa eller Halong Bay – og helst begge steder. For aldrig har jeg oplevet noget så fantastisk!! Sapa er så smukt, det ligger helt op til Kinas grænse. Området er omgivet af bjerge med ristrapper. Og området beboes bl.a. to minoritetsgruper som stadig løber rundt i deres traditionelle tøj. Det er så anderledes og helt sikkert et besøg værd.
    En bådtur ved Halong Bay er helt uforglemmelig. Her sejler man rundt blandt knap 2000 bittesmå klippeøer. Her er så smukt, at vietnameserne selv regner med, at stedet bliver en del af de syv vidundere i 2008!

Desuden skulle turen fra Mui Ne til Dalat være utrolig smuk, og hvis du/I virkelig vil tæt på Vietnam, så tag turen med EasyRider (dvs. motorcykel m. guide)!

Ha’ en fantastisk tur!

Anonym Pjotsen

Altså ovenstående besked kunne lige så godt være skrevet af mig – Vietnam er SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ fantastisk.. Simpelthen Verdens Perle – så glæd jer!!

Jeg rejste gennem Kina, Vietnam, Cambodia og Thailand – men intet kunne måle sig med Vietnam. Tog selv sejlturen fra Vietnam til Cambodia over Mekong – hvilken var en okay oplevelse, men forinden det havde jeg tilbragt 3 dage i Mekong Deltaet og må nok indrømme at det til sidst blev lidt kedelidt.. Vil ikke anbefale jer at bruge så lang tid dernede, for det er det samme og det samme i ser!

Jeg vil også langt heller anbefale jer en tur til Halong Bay – så så så smukt! Var på en tre dages tur derop fra Hanoi, hvor vi bl.a. skulle sove på et sejlskib midt mellem alle klipperne.. Det er nok det mest fantastiske jeg nogensinde har oplevet. At sidde der på soldækket og nyde stilheden og den helt fantastiske solnedgang over alle klipperne, det er simpelthen ikke noget I må gå glip af når nu I er dernede!!

Vil helt klart anbefale jer at tage turen fra syd mod nord i bus med masser af stop, men er tiden ikke til det, ja så vil jeg anbefale jer at flyve med Nokair.com, som næsten altid har vildt billige billetter!

Men glæd jer – Vietnam kan simpelthen ikke beskrives!!!

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account