Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3534602
     MichelleMarie

      På søndag rejser jeg til Asien med en veninde, hvor vi blandt andet skal bruge 2 uger i Vietnam. Vi ved, at man kan bruge meget længere dér, men vi havde alligevel talt om at tage turen fra nord til syd. Er det helt urealistisk? Vi har nemlig talt om at tage enten nord el. syd i stedet – i så fald, hvad vil I anbefale? Og hvilke steder alt efter, hvad I mest anbefaler?

      Mange tak for hjælpen 🙂

      Michelle.

      #3534603
       Camilla

        Vietnam er et fantastisk land. Vi skulle have taget den tur sidste år, men desværre gik der lidt kludder i planen. Vi fløj derfor til saigon og tog med bus og til Nah Trang (som er en fantastisk by) Nede ved stranden ligger der et bryghus, hvor i kan slappe af på luksus solstole samt benytte deres pool..
        Derefter tog vi med bud ned igen og hele vejen op gennem mekongfloden og ind i Cambodia. Jeg synes det var en fantastisk oplevelse, og den passede meget god med 2 uger:)
        Det er super nemt at komme rundt med bus i Vietnam- især natbusserner, da man rent faktisk kan få sovet og derfor udnytter tiden optimalt.
        Samtidig er busserne meget behagelige og man har ligesom sin egen seng.:)

        #3534623
         Perry Dahl Christensen (send_flere_penge@hotmail.com)

          Jeg har taget turen ned igennem Vietnam og det ér et fantastisk land. Jeg kunne dog bedst lide nord. Det kommer jo an på hvad I gerne vil opleve, men hvis det er natur og landskaber, så er det nord. Jeg lejede en motorcykel (i virkeligheden mere en tunet knallert) og kørte rundt i de nordvietnamesiske bjerge. Her kom jeg ud hvor der sjældent kommer turister. Det var en fantastisk tur og nok det jeg husker bedst fra min Vietnam tur.
          Hvis du mere er til Strand, historie og gerne vil se mekong-deltaet, så er det sidste halvdel af Vietnam, evt. med et par dage på Phu Quoc til at slappe af. Hvis du spørger mig, kan I godt springe Hué over. Citadellet var fuldstændig bombet så der var ikke rigtigt noget af interesse at se. Der er noget genopbygning igang, men det går langsomt.
          God tur 🙂

          #3534716
           Christine

            Hey.
            Jeg giver ovenstående ret i at Vietnam er fantastisk. Saigon er helt speciel – giv jer tid til at besøge Cu Chi-tunnelerne lidt uden for byen, det er spændende at se krigen fra vietnamesernes synsvinkel. Fra Saigon tog vi til Dalat (også med bus) – og tog på 3-dages motorcykeltur med “Easy Riders” – HELT igennem fantastisk at sidde bagpå motorcykel og opleve landet på en langt mere autentisk måde end den man får i de større byer. Kan virkelig anbefales!
            God tur.
            Vh Christine

          Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

          Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

          © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

          Log ind med brugernavn & kodeord

          eller    

          Glemt dine oplysninger?

          Create Account