Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3542263
     Anonym

      Det jeg vil bruge turen til er både at opleve kulturen, se seværdigheder og dase ved strandene, måske dykke. Jeg kunne også godt tænke mig at ride på elefanter

      #3542257
       Sigrid si

        Hej
        Jeg skal på en rejse til Vietnam til februar en måneds tid. Jeg er bare i tvivl om hvor mange penge jeg skal spare sammen til turen?

        Hilsen Sigrid

        #3542258
         Sigrid si

          Jeg er også åben for ideer til selve turen, vil ikke have det hele planlagt hjemmefra men det er rart at have nogle retningslinjer.
          Håber I kan hjælpe mig
          Hilsen
          Sigrid

          #3542259
           Tropeliv

            Hej Sigrid,

            Det er svært at sige, hvor mange penge, du skal spare sammen, når ikke du fortæller, hvordan du vil bo. Har du gjort dig nogle tanker om, om du vil bo på dorms, enkeltværelser, eller om du måske kunne finde en rejsepartner?

            Skriv gerne lidt mere om dine tanker med turen – så er jeg sikker på, at vi er mange, der gerne vil hjælpe 🙂

            Vh

            Peter, Tropeliv.dk

            #3542260
             Sigrid si

              Tak:)
              Jeg skal rejse sammen med min kæreste – ved dog ikke om han tager hjem før mig.
              Jeg tænker at vi skal bo på hostels, vi vil gerne gøre overnatningen så billig som mulig så vi kan bruge lidt flere penge op oplevelser

              Hilsen
              Sigrid

              #3542269
               Sigrid si

                Ja, glæder mig også:)
                Men hvad skal jeg sparer sammen sådan ca for 2 personer?
                Hvis vi nu er to hele turen og det skal være blandet med at sove og vi spiser på gaden køkkenerne? Samt rigeligt til ture?
                Hilsen
                Sigrid

                #3542273
                 Anonym

                  Sigrid jeg har sendt dig en besked med lidt info.

                  #3542266
                   vietnam-rejser.dk

                    Hej Sigrid

                    Der er mange ting der spiller ind, når du skal lave et budget, som Peter siger, kommer det helt an på om du/i vil bo på dorm med andre backpackere, eller enkeltværelser. Det kommer også an på hvor længe i skal rejse sammen, for det gør det billigere jo længere i rejser sammen. Forstået på den måde, at hvis du rejser selv og vil bo på eget værelse, kommer du måske af med $10-20, jeg kender dog flere steder der er billigere rundt i Vietnam, men lad os tage $15-20. Men rejser i sammen, er det samme pris, men så er i jo 2 om at betale samme beløb.

                    Derudover skal du tænke over om du vil spise på restauranter, eller lokale gadekøkkener som er langt billigere.

                    Bestiller du ture, feks. til Halong Nay og Sapa, så er der overnatning og de fleste måltider inkluderet.

                    Du skal også tænke over hvordan du vil rejse. Vil du rejse ned gennem Vietnam med bus, tog eller fly?

                    Der er mange ting der spiller ind. Kan du skrive mere om dine ønsker, så skal vi prøve at hjælpe dig videre.

                    Venligst
                    Kenneth, Vietnam-Rejser.dk

                    #3542267
                     Sigrid si

                      Jeg håber på at vi kan rejse sammen hele turen.

                      Mi tanke var at rejse gennem Vietnam med bus. Med hensyn til overnatning tænkte jeg at nogle nætter skulle være dorms og andre på enkeltværelse.
                      Hvis jeg skal rejse selv havde jeg tænkt mig udelukkende at bo på dorm.
                      Maden tror jeg også bliver blandet – hvordan er gade-køkkenerne i Vietnam?
                      Det er rigtig dejligt I vil hjælpe:)

                      Hilsen
                      Sigrid

                      #3542268
                       vietnam-rejser.dk

                        Bus er en god og billig løsning, og tager samme tid som tog. Er man højere end 180, kan man dog godt føle at “sengen”/sædet i bussen er lidt for kort.

                        Gadekøkkenerne er der ikke noget i vejen med, så længe du holder øje med om der er andre mennesker der spiser på restauranten. Er der godt fyldt op, kan du sagtens spise på restauranten.

                        Vietnam er et dejligt land.

                      Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

                      Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                      © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                      Log ind med brugernavn & kodeord

                      eller    

                      Glemt dine oplysninger?

                      Create Account