This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Henrik

Var du i Sapa?

Anonym routhe

Hejsa derude
    Hvis nogle af jer står og mangler råd og tips med hensyn til ting i Vietnam, skal i være meget velkomne til at spørge mig.
    Jeg har været afsted i 3 uger og har oplevet lidt af det hele, både gode og dårlige hoteller, restauranter, samt tog!
    Vi har på turen fået nogle kontakter, som det kunne være muligt at trække lidt i, samt vi har fået virkelige billige overnatningsmuligheder.
    Desuden har vi stolet på folk og det har bare fungeret – dog nogle specifikke steder skal man passe på 🙂

Så altså, spørg endelig – så kan i jo få min version af historien :).

Anonym Anna

Hej
    Jeg skal til bl.a. til Vietman næste år. Har sat 1 md. af til landet og har på nuværende tidspunkt ikke ikke forberedt så meget.
    Har du en blog hvor du har skrevet om dine oplevelser?

Anonym Anna

Hej
    Jeg skal til bl.a. til Vietman næste år. Har sat 1 md. af til landet og har på nuværende tidspunkt ikke ikke forberedt så meget.
    Har du en blog hvor du har skrevet om dine oplevelser?

Anonym -schwartz-

hej henrik

sapa er for fedt jeg brugte 2 uger der oppe paa motercykel det er lidt laenger en jeg troede jeg vil bruge men det er fantastisk smukt der oppe og kan kun sige du skal tag det er hvis du har lejer motercykel/scooter der oppe er det ca. 5-10 $ par dag og det er pengen vaer

hej anna

1 md. hmm jeg har brugt 2 nu og vil saa gerne jeg havde mere tid her. det med planer naar du kommer er lidt lala jeg tag afsted med min backpack, en lony planet og ordet may may street (det er hanoi gamle bydel og der er masser af steder at sove hanoi backpackers er et godt sted at starte vis du er alene du maader en masse mensker og det har ture rundt omkring kan kun anbefale dig at bruge 2 md. der er may chau det er syd vest fra hanoi og der skal du tag og lave et farmstai ( ikke noget fint hotel) du faar en madras og et styk mykkenet og det er det.

haaber i kunne bruge det til noget =)

MVH jakob

Anonym Henrik

Tak for svar..
    Var nemlig i tvivl om jeg skulle tage en arrangeret tur derop på 3-4 dage, ex gennem hanoi backpackers, eller om jeg skulle tage derop på egen hånd og tilbringe længere tid deroppe..

Tager til Vietnam på et 3 måneders visum…

Anonym vietnam-rejser.dk

Hej Henrik

Sapa er fedt. Det er smukt, men også meget turistet.
    Du kan selvfølgelig komme uden om mange af turisterne ved at tage en tur på egen hånd.

Der er både fordele og ulemper ved at rejse selv og købe en færdig pakke.
    Med en færdig pakke, får du ALT. Transport, overnatninger, guide, måltider mv.

Hvis du tager prisen for toget, hvor du så KUN har transport, kan du for 1 mill dong (ca. kr. 280,-) ekstra få, overnatning/er, måltider, guide, transport fra Lao Cai (tog stationen) til Sapa og retur.

Nu arbejder jeg selv med ture i Vietnam, og kan anbefale en færdig tur, MEN med forlængelse af togbilletten, så du har dage på egen hånd også. Så har du også guiden at trække på de dage, og kan spørge ham til råds om din tur på egen hånd. Mange betaler ALT for meget for egne rundvisninger i Sapa.
    Men forlæng den købte tur og nyd friheden også.

Når det er sagt, er det selvfølgelig helt op til dig, hvad der passer dig bedst.

Mht. Hanoi Backpackers, som jo er et backpacker sted (backpackere er for mig nogle der er afsted på budget og vil leve billigt), så syntes jeg deres priser på både Halong Bay turen, og overnatning er skruet vildt i vejret.
    En seng på flermands-værelser koster nu $10 mod $6 for nogle måneder siden. For $10 kan man få et fint privat single eller dobbelt værelse ($5 pr person).

Men er man ude efter at møde andre er det fint nok. Jeg syntes bare deres priser er blevet for meget.

ANNA
    Der er rigtig mange ting at se i Vietnam. Men noget du ikke må gå glip af er som nævnt Sapa, Halong Bay, Hoi An, Nha Trang hvis du er til natteliv og strand, Saigon og dets krigsmuseum, Mekong Deltaet og Cu Chi tunnelerne, og så et par dage i Hanoi til at se det mest vigtige. Man bruger hurtigt 1 måned i Vietnam

Venligst
    Kenneth, Vietnam-Rejser.dk

Anonym Henrik

Hej Kenneth.

Tak for svar!
    Det var bestemt ikke nogen dum ide at gøre det på den måde, ang forlængelse af turen til Sapa!

Det kan være en af jer også kan svare på følgende så:
    Er Ninh Binh et besøg værd? Eller er det lidt “ligegyldigt” når jeg også skal til Halong Bay?

Vh
    Henrik

Anonym vietnam-rejser.dk

Hej Henrik

Jeg er glad for du kunne bruge svaret.

Ja, jeg syntes bestemt du skal tage til Ninh Binh. Jeg har været der 3 gange og gør det gerne igen. Jeg syntes det er rigtig flot.

Venligst Kenneth

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account